ANAF a dezvoltat o platformă online de bază pentru persoanele fizice care vor să-și achite taxele și datoriile online: Spațiul Privat Virtual. Ultimele informații arată că, pentru înregistrare, românii nu trebuie să se mai deplaseze la un sediu ANAF, căci acest lucru se poate face tot online, relatează wall-street.ro.
Spațiul Privat Virtual devine instrumentul de bază al persoanelor fizice. Cu ajutorul platformei dezvoltată de ANAF, achitarea datoriilor și taxelor devine mult mai simplă. Spațiul Privat Virtual este un serviciu gratuit și accesibil permanent, care le oferă mai multe beneficii utilizatorilor, precum:
Te-ar putea interesa și următorul subiect: ATENȚIE! Pasca și cozonacul, în ochii ANAF. Instituția anunță că va verifica toți românii care vând aceste produse pe internet
Românii care vor să se înscrie în platformă trebuie să acceseze site-ul ANAF și să intre în secțiunea Spațiul Privat Virtual. Ulterior, vor apărea disponibile două secțiuni: una destinată persoanelor fizice, iar a doua pentru cele juridice și alte entități fără personalitate juridică.
În fereastra destinată persoanelor fizice trebuie bifată opțiunea „înregistrare utilizatori persoane fizice”, iar în cele din urmă, trebuie selectată rubrica „înregistrare cu parolă”. Persoanele care vor să se înscrie în Spațiul Privat Virtual au nevoie de actul de identitate, pentru că se solicită CNP-ul, seria și numărul buletinului.
După introducerea datelor, trebuie realizat un cont de utilizator. Va exista și o întrebare de securitate, în cazul în care persoana în cauză trebuie să recupereze contul.
După introducerea datelor de identificare, există mai multe opțiuni de înscriere în Spațiul Privat Virtual: identificare la distanță prin mijloace video, aprobare la ghișeu, verificare număr înregistrare decizie sau verificare număr document. Operatorii call-center de la ANAF relatează că cele mai facile metode de finalizare a procedurii se referă fie la prezentarea la ghișeu la orice sediu, fie la confirmarea digitală.
Românii care vor să finalizeze înscrierea în cadrul platformei printr-un apel video trebuie să programeze un interviu cu un reprezentant ANAF. În urma acestuia, aprobarea înregistrării vine în cel mult 24 ore. Totodată, pentru metoda de aprobare clasică, persoanele în cauză se pot prezenta la orice ghișeu ANAF cu un cod pe care îl primesc după completarea datelor de identificare pe site.