Încep din septembrie lucrările de modernizare a DJ 102 I Valea Doftanei (județul Prahova) – Brădet (județul Brașov), drum care ar urma să decongestioneze traficul de pe DN 1 până la finalizarea autostrăzii, a transmis Agerpres.
Demararea lucrărilor este condiționată de îndeplinirea obligațiilor care le revin beneficiarilor finali, adică consiliilor județene Brașov și Prahova, în ceea ce privește exproprierea terenurilor afectate de investiție, se arată într-un comunicat remis de Consiliul Județean (CJ) Brașov.
Discuțiile au avut loc la sediul CNI, unde a fost analizat stadiul implementării contractului.
„În prezent, se lucrează la proiectul tehnic de execuţie, astfel încât, potrivit conducerii CNI, Ordinul de Începere a Execuţiei Lucrărilor va putea fi emis în cursul lunii septembrie 2023. Demararea lucrărilor este condiţionată de îndeplinirea obligaţiilor care le revin beneficiarilor finali, respectiv consiliilor judeţene Braşov şi Prahova, în ceea ce priveşte exproprierea terenurilor afectate de investiţie. În acest context, s-a convenit necesitatea finalizării coridorului de expropriere la nivel de proiect tehnic, astfel încât documentele să corespundă întru totul cu realitatea din teren, iar apoi să se treacă la realizarea exproprierilor pentru cauză de utilitate publică a terenurilor necesare construirii drumului interjudeţean”, se arată în comunicatul CJ Braşov.
Mai mult, reprezentanții brașoveni au propus ca serviciile de proiectare poduri tehnologice şi rute ocolitoare, care inițial erau în responsabilitatea celor două administrații județene, să fie contractate şi implementate de CNI, finanțarea rămânând în sarcina consiliilor județene Brașov şi Prahova, iar această idee a fost agreată la nivelul conducerii CNI, potrivit sursei citate.
În cadrul ședinței s-a mai discutat și despre responsabilitățile părților în ce privește relocarea rețelelor de utilități.
„Reabilitarea şi modernizarea DJ 102 I reprezintă un obiectiv de importanţă strategică pentru judeţele Braşov şi Prahova, un proiect pe care l-am iniţiat acum trei ani, împreună cu ministrul Transporturilor de la acea vreme, Lucian Bode, cu colegul Mihail Veştea şi cu reprezentanţii autorităţilor judeţene şi locale din Prahova. Cu toţii am convenit că este nevoie de o soluţie alternativă pentru descongestionarea traficului de pe Drumul Naţional 1, până la momentul construcţiei autostrăzii Comarnic – Braşov, iar acest tronson rutier s-a dovedit cel mai potrivit. Este esenţial faptul că autorităţile centrale, respectiv Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei şi CNI SA ne-au acordat tot sprijinul pe partea de implementare, având în vedere că vorbim despre un contract de lucrări care depăşeşte 405,4 milioane lei”, a subliniat, în comunicatul citat, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea.
Proiectul este finanțat de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, prin programul național de construcții de interes public sau social derulat de CNI SA, iar județele Prahova și Brașov trebuie să finanțeze din venituri proprii a lucrărilor neeligibile prin program.
Consiliul Județean Brașov are o listă de investiții din acest an care cuprinde realizarea exproprierilor de imobile situate pe amplasamentul drumului. Pentru acest lucru s-au investit 6.315.320 lei și o finanțare de 1.095.550 lei destinată demarării lucrărilor neeligibile.
Drumul care va ajuta la decongestionarea traficului se întinde pe o suprafață de 37+620 ți 63+256,08 km, pe o lungime de 25,63 km, fiind împărțit pe două tronsoane, unul pentru Brașov, iar celălalt pentru Prahova.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a declarat, la mijlocul lunii trecute, că a fost decis un nou traseu pentru autostrada Ploiești-Brașov, care în proiectul inițial ar fi costat 8 miliarde de euro, noua variantă acceptată de CNAIR având un cost de 4 miliarde de euro.