Nicușor Dan, Primarul Capitalei a anunţat că procesul de modernizare și extindere al Sistemului de Semaforizare inteligentă este cu un pas mai aproape de realitate. Acesta a declarat că a fost aprobată cererea de finanțare prin PNRR. Suma primită se ridică la un milion de euro.
„Am mai făcut un pas în procesul de modernizare şi extindere a Sistemului de Semaforizare Inteligentă din Capitală (BTMS). A fost aprobată cererea de finanţare, prin PNRR, în valoare de 1 milion de euro, pentru etapele a doua şi a treia ale acestui proiect. Această sumă se adaugă celor 11,5 milioane de euro obţinute anul trecut împreună cu primăriile de sector pentru prima etapă, cea care vizează modernizarea şi reconfigurarea a 85 de intersecţii”, spune primarul într-o postare.
Alte articole: ANPC închide 5 localuri de pe un important bulevard din Capitală! Sute de nereguli găsite și amenzi de 120.000 de lei
Nicuşor Dan afirmă că ”cea de a doua etapă presupune modernizări aferente Centrului de trafic existent, software şi hardware, iar cea de a treia – modernizarea a aproximativ 185 de intersecţii existente, incluse în sistemul actual BTMS, dar aflate în diverse stadii de degradare”.
„În a patra etapă vor fi reabilitate/modernizate 194 intersecţii semaforizate existente şi incluse în sistemul actual BTMS, la care se vor adăuga 80 de intersecţii sau treceri de pietoni, nesemaforizate, dar care necesită semaforizare şi includere în BTMS”, mai spune primarul din Bucureşti.
Sistemul de semaforizare inteligentă instalat în București are o serie de senzori care se numesc bucle inductive. Acești senzori se instalează sub asfalt, aproape de semafor și sunt conectați cu acesta prin fibră optică.
Buclele inductive emit un câmp electromagnetic. Iar fiecare mașină care ajunge la semafor pertubă acest câmp electromagnetic. În acest fel, senzorul ”numără” mașinile de la semafor.
Cu ajutorul acestor date – în baza unor scheme complexe de semaforizare gândite de ingineri de trafic – sistemul inteligent de semaforizare poate da verde mai repede sau poate ține mai mult culoarea roșie. Sunt deciziile pe care sistemul le ia la nivel de zonă, nu la nivel de intersecție. Totul ca traficul să fie cât mai fluid, pe distanțe cât mai mari.
Spre deosebire de aceste semafoare, cele care nu au sistem inteligent de dirijare a traficului afișează culoarea verde și culoarea roșie, alternativ, la intervale regulate, indiferent câte mașini circulă prin zonă. Iar în acest fel, ambuteiajele sunt mai greu de evitat.
Una peste alta, semaforizarea inteligentă poate scădea timpul petrecut în trafic cu pânâ la 30%. Iar o astfel de economie de timp contează mult, într-un oraș aglomerat cum e Bucureștiul.
Citește și: Vești proaste pentru fumători! JTI anunță scumpirea țigărilor. Un pachet poate să ajungă și la 50 de lei