În prezent, în România, există 218 de pârtii de schi, care însumate ajung la un număr de doar 189 de kilometri. Un număr infim dacă privim comparativ cu Elveția sau Franța, care ating aceste numere într-o singură stațiune. Totuși, conform datelor Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului, anul acesta, au fost omologate 13 pârtii noi de schi, cu un total de aproape 14 km.
Alte articole: Luna cadourilor aduce şi înşelătorii la cumpărăturile online. Grijă mare pe ce site-uri puneţi datele de pe card
La noi în țară, Sinaia este staţiunea care are cel mai mare număr de kilometri de pârtii de schi, cu circa 23 km, unde cel mai mare administrator este Transport Urban Sinaia, din cadrul Primăriei Sinaia. Pe locul al doilea, după staţiunea prahoveană, se află Poiana Braşov, care are 15 km de pârtii de schi, mare parte dintre aceştia fiind administraţi într-o colaborare dintre Primăria Braşovului şi Ana Teleferic, compania parte din grupul Ana Hotels care se ocupă de instalaţiile de teleferic, controlat de George Copos.
Staţiunea din judeţul Braşov este una dintre cele mai populare staţiuni montane pe perioada iernii, alături de Sinaia, Buşteni şi Predeal, iar faima care o precede a dus și la scumpiri excesive acolo. Printre cele mai cunoscute hoteluri din Poiana Braşov sunt Aurelius, Alpin Resort Hotel, dar şi hotelurile omului de afaceri George Copos, proprietarul Ana Hotels, care deţine aici unităţile Sport şi Bradul.
Primăria Braşovului a anunțat că are în plan extinderea domeniului schiabil din Poiana Braşov, prin adăugarea a încă 30 de hectare, ceea ce ar înseamna mărirea pârtiilor cu încă 10 kilometri.
În prezent, România nu este o destinție preferată de pasionații sporturilor de iarnă. Acest lucru se întâmplă din cauza faptului că țara noastră nu dispune de o infrastructură dezvoltată. Pârtiile mici, preţurile mari şi lipsa colaborării între proprietarii de hoteluri, administratorii de pârtii de schi şi autorităţile locale sunt principalele probleme existente. De asemenea, infrastructura locală nu permite practicarea prea multor sporturi de iarnă.
O altă problemă a staţiunilor de schi din România este reprezentantă de faptul că nu există o cartelă de acces pe pârtie valabilă mai multor administratori de pârtii, câţi proprietari sunt, atâtea cartele, iar această lipsă de colaborare şi de parteneriat poate afecta pe termen lung mersul lucrurilor într-o staţiune.
În fiecare an, românii pasionaţi de sporturile de iarnă preferă să aleagă staţiuni mai bine dezvoltate şi orientate către acest tip de turism din afara țării. De multe ori, chiar şi Bulgaria este o opţiune mai bună decât România, mai ales din perspectiva costurilor.
Pentru a creşte numărul de pârtii de schi, implicit şi numărul de kilometri de pârtii, e nevoie de zeci de milioane de euro în staţiunile unde deja există câteva pârtii de schi. Pentru a crea de la zero un domeniu schiabil, investiţia ar creşte considerabil, iar pentru un business care se susţine câteva luni din an, o astfel de investiţie e greu de suportat.
Citește și: Prețurile la gaze, apă și energie, crescute cu 125%! Alertă pentru români