Stadiul lucrărilor pe A0 dă speranțe românilor că infrastructura poate evolua. Românii află noi detalii cu privire la lucrările pe drumul de mare viteză. Despre stadiul lucrărilor a vorbit Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Peste 50% din A0, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din jurul Capitalei, este încă în lucru. Ultimul lot va fi gata în 2026, o parte importantă din Nord pentru care s-a emis autorizaţia de construire acum câteva zile. Până la termenul amintit, jumătatea sudică ar putea fi completă în câteva luni, iar şoferii ar putea circula astfel de la Piteşti până la Constanţa pe drumul de mare viteză. Cu toate acestea însă, chiar și pentru acest drum de mare viteză sunt raportate câteva întârzieri.
Un proiect strategic care ar putea lega celelalte drumuri de mare viteză care duc spre Capitală. Aşa este văzută A0, autostrada care înconjoară Bucureştiul.
Citește și: Ultimă oră. Estimări finale pentru A0, cea mai așteptată autostradă din România
Până în prezent, 3 loturi sunt finalizate integral. Un segment este în partea de Nord, între DN1 şi Autostrada 3, către Ploieşti. Tot aici, alţi aproape 10 kilometri sunt gata, însă nu pot fi folosiţi pentru că nu există o conexiune cu drumul naţional 2.
În partea sudică sunt două loturi finalizate, între DN6 şi A1, Autostrada Soarelui. Ultimul lot din Sud nu este gata, iar lucrările sunt întârziate.
Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor a vorbit despre noile promisiuni făcute de MT pentru români.
„ E puțin probabil să se finalizeze în acest an. Aceasta este zona care în câteva luni se va da în trafic, astfel încât să se circule de la Pitești la Constanța doar la nivel de autostradă.
După ce partea de Sud va fi gata, vor continua lucrările in partea de Nord. Însă şoferii mai au de aşteptat până când vor putea conduce pe A0 de la un capăt la altul.
53 de kilometri sunt finalizați, însă pot fi folosiți doar 43. Pentru restul nu există descărcare. Mai trebuie să se lucreze la 49 de kilometri pentru a se circula complet pe A0”, a completat oficialul.
Costul total al Autostrăzii 0 este de peste 6 miliarde lei, bani ce provin din fonduri europene, dar şi de la bugetul de stat.