Statul român vrea să cheltuie peste 1,7 milioane de lei ca să afle ce părere au turiștii străini despre locurile din România și 1,3 milioane de lei pentru un portal Romania Travel, care ajung la suma fabuloasă de 3 milioane de lei, a informat digi24.ro.
Citește și: ANAT a făcut calculele! De câți bani are nevoie România pentru promovarea turismului
Radu Oprea, ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, a explicat de ce este necesară o astfel de investiție.
„Azi, cifrele nu sunt deloc în favoarea noastră. Sunt foarte puțini turiști din străinătate. Lucrurile trebuie făcute profesionist, de cei care se pricep și au studii. Sondajul e o parte a strategiei naționale care a fost pusă în transparență, suntem în dezbatere publică. Săptămâna viitoare ne întâlnim cu Consiliul de brand și Consiliul consultativ pentru turism cu toate asociațiile patronale, doresc ca membrii lor să vină cu contribuții, ca să avem o strategie care să fie susținută de industria HORECA, în folosul turiștilor.
Avem Travel România bugetat la începutul anului, a durat foarte mult – poate a fost și o lipsă de asumare unor decizii în minister – rămâne timp extraordinar de scurt pentru implementarea acestui site care trebuie să fie cel puțin în engleză și germană cu traducători autorizați și pe program de inteligență artificială în toate celelalte alte limbi străine de circulație internațională. Dacă vrem să facem un lucru bun, da, anumite lucruri pot costa mai mult.
E vorba de raport preț-calitate, ce dorim și ce oferim. În documentație se spune că vorbim de toate zonele de interes din România – Delta Dunării, munte, litoral, turism cultural, turism viticol, rute montane. Sunt foarte puține lucruri pe care turiștii le știu despre noi și trebuie să aibă un site în limbile lor cu toate aceste informații despre România. Azi avem un singur site în engleză, faptul că nu s-a cheltuit nimic sau s-a cheltuit foarte puțin ne-a adus în acest punct. Trebuie să știm foarte clar care sunt zonele cu potențiali turiști, ce își doresc de la noi”, a spus Radu Oprea.
Întrebat despre situația infrastructurii care reprezintă o piedică pentru turiști în a ajunge în anumite zone de interes, ministrul a răspuns: „E o chestiune pe care nu noi o putem rezolva. Eu mă refer acum la ce face Ministerul Turismului, care trebuie să știe cum să ajungă la turistul cu cel mai mare potențial de a ajunge în România și care să înnopteze mai mult de 2,2 nopți. Dacă nu ajungem la acei turiști, să știm ce știu și vor să vadă în România nu vom putea avea niciodată o strategie.”