STB a informat că se pregătește să renunțe la casierii de la centrele de vânzare. Așa cum arată informațiile relatate de stiripesurse.ro, angajații vor fi înlocuiți cu mii de puncte automate de plată, de unde oamenii vor putea cumpăra titlul de călătorie, cartele de telefonie mobilă și vor putea plăti facturi.
Casierii de la centrele de vânzare vor fi înlocuiți cu mii de puncte automate de plată. Planul a fost anunțat de către directorul general al companiei, care a menționat că societatea de transport este obligată să facă economii, tocmai pentru a se menține pe linia de plutire. Centrele de vânzare vor fi transformate în puncte de plată automate, de unde oamenii vor putea cumpăra titlul de călătorie, cartele de telefonie mobilă și unde vor putea achita facturile.
După cum arată primele informații, 10% dintre călători folosesc deja aplicația 24Pay pentru a cumpăra un bilet. Adrian Criț a precizat că, în zonele care sunt cele mai importante din Capitală, vor fi menținute centrele de vânzare cu angajați, care de altfel, vor dobândi și un rol esențial de informare. Directorul general a subliniat că salariații nu vor fi disponibilizați, ci urmează să fie transformați în controlori.
Adrian Criț a menționat că, în urma transformării digitale, angajații vor fi distribuiți acolo unde este cea mai mare nevoie pentru societate. Din acest punct de vedere, directorul general susține că partea de control se prezintă deficitară, așadar, salariații vor desfășura o activitate care va aduce mari beneficii. În acest fel, partea de igienă va fi monitorizată mult mai bine, respectiv, călătorii care circulă fraudulos.
Te-ar putea interesa și: Ce program vor avea STB și Metrorex de Paște. Până la ce oră pot circula românii cu mijloacele de transport în comun în noaptea de Înviere
Adrian Criț a precizat, în cele din urmă, că STB are deja câteva contracte semnate. Compania se află în etapa de dezvoltare pentru introducerea digitalizării. Directorul general a spus că trebuie efectuată o interfață între automatele de plată și sistemul societății, în ceea ce privește taxarea. Reprezentantul a punctat că, la ora actuală, costurile pentru vânzarea biletelor de călătorie reprezintă 24% din totalul vânzărilor directe, iar odată cu digitalizarea, plățile se vor duce la maxim 5%.
„În ultima perioadă noi am externalizat anumite servicii, cum ar fi cele legate de curățenia în vehicule. Sunt discuții referitoare la anumite activități unde noi suntem deficitari pe componenta calitativă. Numărul de angajați a scăzut cu 1.400 în ultimii doi ani, luând în considerare că anumite activități nu mai sunt efectuate în cadrul STB. Odată cu digitalizarea nu am mai angajat alte persoane, după ieșirea unor angajați la pensie. Am redus numărul de centre de vânzare.
Un nou proiect presupune că vom avea câteva mii de centre de vânzare automate. Pe modelul acelor centre care vând cartele de telefon. Acestea vor fi integrate cu sistemul automat de taxare de care noi dispunem. Sunt patru companii la nivel municipal care au o rețea de câteva mii de centre. Acestea vor fi integrate cu sistemul nostru.
Noi digitalizăm tot ceea ce înseamnă componentă de vânzare. O parte dintre angajați vor rămâne în centrele care vor rămâne. Sunt anumite puncte cheie în oraș unde este nevoie de interacțiunea umană. Acele centre vor asigura, pe lângă componenta de vânzare, și componenta de informare a călătorilor. Pe de altă parte, în ultimii doi ani s-au adus modificări substanțiale în zona de vânzare. Avem aplicația 24Pay, care este din ce în ce mai utilizată și care deja asigură circa 10% din volumul total de vânzări.
Avem aplicația de plată prin SMS, avem aplicația YouthTB, care sprijină elevii și studenții, avem aplicația online și suntem deschiși în continuare către noile tehnologii. Cert este că, în măsura în care vom fi nevoiți să reducem numărul de posturi ca urmare a transformării digitale, acele persoane vor fi distribuite acolo unde este nevoie în companie. Mă refer în principal la partea de control, care este deficitară. Angajații nu ar schimba direcția, dar ar face o activitate care ar aduce beneficii mai mari.
Astfel s-ar putea monitoriza mai bine starea de igienă, respectiv s-ar monitoriza mai bine călătorii care circulă fraudulos. Deja suntem în proces de migrare, avem niște contracte semnate, acum așteptăm implementarea. Suntem în perioada de dezvoltare. Trebuie făcută o interfață între acele automate și sistemul nostru automat de taxare. Această interfață o face fiecare dintre proprietarii acelor sisteme de vânzare.
Costurile cu vânzarea titlurilor de călători sunt în jur de 24% din totalul vânzărilor directe. Prin digitalizare ne vom duce la maxim 5%. Ne gândim la angajații noștri. Vrem să dăm o altă față centrelor de vânzare. Noi nu vrem să mai funcționăm în acele spații”, a spus directorul general al STB.
Citește și: Adevărul despre salariul unui controlor STB. Cât câștigă peste 200 persoane angajate în această funcție