Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a aprobat contestația depusă de constructorul Strabag (din Austria) împotriva contractului pentru construirea primului lot al Drumului Expres Oradea-Arad. Prin urmare, CNAIR este obligată să răspundă solicitării constructorului conform deciziei CNSC.
În paralel, termenul limită pentru depunerea ofertelor pentru lotul 2, un tronson de 39 km care include și drumul de legătură cu Salonta (un nou punct de trecere a frontierei cu Ungaria), este joi, 9 mai. Procedura pentru lotul 2 nu este subiectul niciunei contestații sau suspendări, astfel că după ora 16:00 se vor anunța ofertanții. În ceea ce privește Lotul 3 (47 km), licitația rămâne suspendată până când CNAIR va publica răspunsurile la solicitările de clarificare depuse de constructori.
Licitația pentru primul lot al Drumului Expres Oradea – Arad a fost lansată pe platforma SEAP în data de 22 februarie, costul estimat pentru lotul Oradea – Salonta, cu o lungime de 33,7 km, fiind estimat între 2,7 și 3,1 miliarde de lei. Drumul Expres are o lungime totală de 120 km, cu un punct de trecere a frontierei nou înființat între România și Ungaria la Salonta (jud. Bihor). În ultimele luni, proiectul a înregistrat un avans rapid, o explicație fiind componenta strategică a Drumului Expres pe traseul Marea Baltică, Marea Neagră, Marea Egee, cel mai scurt traseu din nordul în sudul Europei, precum și conexiunea viitoare cu Autostrada Timișoara – Moravița – Belgrad (legătura cu Serbia).
Contestația Strabag admisă pe Lotul 1 Oradea-Arad :
Drumul Expres Oradea – Arad are trei loturi, iar durata de realizare este de 24 de luni. Chiar dacă vor fi la câmpie, lotul 3 de 47 de kilometri va fi cel mai lung din România:
– Lotul 1 (33,7 km), la care se adaugă drumul de legatură dintre DN 79 și Salonta (5,3 km).
– Lotul 2 (39,7 km), la care se adaugă drumul de legatură până la granița cu Ungaria (10 km)
– Lotul 3 (47,07 km), la care se adaugă drumul de legatură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km).
Pe lotul 1 Oradea – Salonta sunt proiectate 32 de poduri și pasaje cel mai lung fiind pasajul de la km. 4 peste linia de tren Timișoara – Oradea, pasaj cu o lungime de 727 metri. Un alt pasaj cu o lungime semnificativă, 449 metri este la km. 0, Pasajul Meșteșugarilor.
Contestația pe care a depus-o Strabag pentru primul lot al DEx 11 :
Poți citi azi și: Klaus Iohannis, mesaj de importanță majoră pentru români: „Alegerile europarlamentare din 2024 reprezintă un test”