Ministerul Transporturilor a avizat joi, 22 februarie 2024, studiul de fezabilitate pentru drumul de mare viteză Craiova – Târgu Jiu (110 km), conform anunțului făcut de secretarul de stat Ionel Scrioșteanu. Porțiunea inițială, de la Craiova la Filiași, însumează 51 de kilometri și va fi construită ca autostradă, în timp ce segmentul de la Filiași la Târgu Jiu, de 59 de kilometri, va fi amenajat ca drum expres, transmite Economica.
Contractul pentru elaborarea documentației tehnice pentru drumul de mare viteză Craiova – Târgu Jiu, care include studiul de fezabilitate și proiectul tehnic, a fost încheiat cu Asocierea Egis – Search pentru suma de 20 de milioane lei. În urma adăugării a 12 acte adiționale, noua dată de finalizare a proiectului este stabilită pentru octombrie 2024.
În trecut, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avizat studiul de fezabilitate în data de 9 februarie, conform explicațiilor oferite pentru Economedia. Potrivit acestor informații, valoarea maximă a investiției este de 13,9 miliarde lei, însă suma reală a licitației pentru drumul de mare viteză Craiova – Târgu Jiu va fi făcută publică abia după ce va fi înregistrată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Traseul, care se întinde pe o distanță de 110 km, a fost împărțit în 6 loturi distincte și include amenajarea a 9 noduri rutiere.
Citește și: Drumul expres nou care va fi construit în România. CNAIR anunță câștigătorul licitației
Procesul de determinare a profilului adecvat pentru fiecare segment de drum a fost rezultatul unei analize riguroase a fluxului de trafic înregistrat pe fiecare porțiune. Traseul stabilit pentru Drumul de mare viteză Craiova – Târgu Jiu va străbate județul Dolj pe o distanță de 47,3 km și județul Gorj pe o lungime de 62,7 km. Pe această rută vor fi implementate diverse facilități și infrastructuri.
Pe Drumul de mare viteză Craiova – Târgu Jiu vor fi amenajate 9 noduri rutiere în diverse localități precum Ghercești (pe Drumul Expres Craiova – Pitești), Mischii (de-a lungul DN65C), Craiova (de-a lungul DN65F), Beharca (de-a lungul DN6), Răcarii de Sus (pe DN6), Țânțăreni (la intersecția DN66 cu DJ661), Săulești (pe DJ661), Târgu Cărbunești (pe DN67B), și Târgu Jiu (la viaductul ortogonal Târgu Jiu). În plus, proiectul va include construcția a 25 de poduri, 41 de pasaje, 13 viaducte, 50 de structuri casetate, un ecoduct, 3 Centre de Intreținere și Coordonare, 12 parcări de scurtă durată, 4 Spații de Servicii tip S1, și 2 Spații de Servicii tip S3, conform declarației secretarului de stat Scrioșteanu.
Citește și: Sorin Grindeanu: Încep lucrările din România la drumul expres care leagă Europa de Nord de Europa de Sud