În ultimii cel puțin 20 de ani am descoperit că fiecare criză economică vine cu cel puțin o oportunitate pentru omenire. O criză te poate ajuta să analizezi mai mult ce ai de făcut și pentru a nu avea probleme și ai mari. Ei bine, aceste lucruri sunt niște adevăruri de necontestat, potrivit unui studiu, anunță Playtech.
Așadar, se pare că în țara noastră, criza economică ce este caracterizată de inflația puternică, scoate la iveală faptul că în momentele dificile avem capacitatea de a deprinde obiceiuri bune și constructive. Mai exact, o analiză realizată destul de recent reliefează faptul că ne-am însușit extrem de rapid o serie de elemente de bază ale educației financiare, din cauza condițiilor economice destul de problematice.
Ai mai putea citi: Facturile uriașe la energie închid cinematografele din România. Angajații rămân fără locuri de muncă
Mia exact, văzând că au din ce în ce mai multe probleme cu banii, oamenii descoperă faptul că nu au de ales și trebuie să fie mai atenți cu bugetul pe care îl au, pentru a nu avea de suferit pe viitor. Multe dintre atitudinile pe care le au oamenii în ziua de azi au fost recomandate de analiștii din domeniul financiar cu mult timp înainte de a se instala criza.
În acest context, conform unei analize Limitless Agency, piața de ecommerce a crescut în 2022, însă destul de puțin, cu doar 15-20%. Ne dăm seama din aceste cifre de faptul că românii sunt mult mai cumpătați, nu mai aruncă cu banii și își analizează bine deciziile de a achiziționa sau nu anumite bunuri.
„Inflația și-a spus cuvântul în 2022, în numeroase industrii, dar în special în ecommerce, care, deși are un potențial enorm de creștere a crescut cu doar 10%-15%. Prin comparație, în 2020 piața de ecommerce a crescut cu 30%. Desigur, ecommerce-ul românesc va continua să crească, având în vedere că doar jumătate dintre români cu acces la Internet obișnuiesc să comande online, însă procesul de creștere va fi mai lent, mai ales în eventualitatea unei crize economice.
Pe lângă situația actuală, cu prețuri majorate, care îi determină pe români să cumpere doar produse de care au nevoie, concurența pe piață este din ce în ce mai strânsă, fiind înființate tot mai multe magazine online”, explică Daniel Slăvenie, CEO & Partner Limitless Agency, conform sursei citate anterior.
Citește și: Se vinde o bancă din România! Ce se va întâmpla cu sutele de mii de clienți