Cumpărături mai multe, inflație mai mare. Consumatorul român a început să se relaxaze la începutul anului, când situația economică a țării era mai liniștită, și a început să cheltuiască mai mulți bani. Însă, nu pe lucruri valoroase, ci mai mult pe mâncare, potrivit unui studiu realizat de GFK.
Pe produsele de larg consum s-au cheltuit 48,9 miliarde de lei, cu 6,9% mai mult decât în perioada similară a lui 2023, iar pentru TCG (telefoane, tablete, laptopuri, televizoare, alte produse IT și pentru confortul locuinței n.red.) 9,6 miliarde de lei, cu 10,3% peste 2023.
Pe mâncare, românii au cheltuit cu 5,3% mai mult, pe produse non-alcoolice cu 11% în plus, iar pe medicamente cu 6% în plus. Astfel, din coșul de consum, românii au dat 45,4% pe mâncare (față de 46,3% anul trecut) și 14,4% pe băuturi non-alcoolice (față de 14,9% din coș, anul trecut).
Pe de altă parte, s-au înregistrat creșteri importante, de 73% în valoare, la produsele pentru confortul casei precum aparatele de aer condiționat, de 23% la aparatele de fotografia, de 13% la echipamentele de birou sau de 19% la aparatele mici pentru casă. Piața produselor telecom a crescut cu 7%, iar ce a de IT și stocare cu 8%.
Atenţie la cumpărături! Tehnologia avansează rapid, iar hoții găsesc mereu metode noi pentru a fura datele personale. Fii vigilent la cumpărături și ia măsuri de precauție pentru a-ți proteja PIN-ul și informațiile financiare. Această demonstrație este un avertisment clar că siguranța datelor trebuie tratată cu seriozitate în lumea digitală de astăzi.
Mark Rober, cunoscut pentru experimentele sale tehnice, a realizat un test care a atras atenția multor utilizatori din mediul online. Folosind un dispozitiv de captare a imaginilor în infraroșu, acesta a reușit să detecteze amprenta termică lăsată de utilizatori pe tastele unui terminal de plată. Această metodă, deși simplă în teorie, este extrem de eficientă, mai ales în contextul în care dispozitivele cu infraroșu au devenit accesibile și pot fi ușor atașate la smartphone-uri sau tablete. (Citește AICI mai multe detalii)