Mall-ul este locul unde românii preferă să se „refugieze” atunci când vor să se relaxeze sau să se deconecteze pur și simplu de la activitățile stresante. În unele state europene, precum Germania, Spania și Italia, lucrurile stau fix invers. Acolo, zona centrelor comerciale începe chiar să scadă din nou, deoarece hipermarketurile mari și centrele mici, în mare parte învechite, sunt abandonate sau reutilizate.
Citește și: Produse gratuite în trei mall-uri din Bucureşti. Ce trebuie să faci pentru a beneficia de cadouri
„Creșterea timpului petrecut în mall sugerează o schimbare în comportamentul consumatorilor, care își alocă tot mai mult timp pentru a explora diverse opțiuni, a se bucura de activități recreative sau a participa la evenimente organizate acolo. Urbanizarea și expansiunea rețelelor de mall-uri au creat un mediu propice pentru dezvoltarea brandurilor„, a declarat Georgian Drăghici, director comercial al Brand Management.
Dacă în aprilie 2023, drumul până la mall dura în medie 28 de minute, în mai 2024, acest indicator a crescut cu 39%, ajungând la 39 de minute. De asemenea, timpul petrecut în mall a crescut cu peste 9%, de la 130 de minute la 142 de minute.
În ceea ce privește mijloacele de transport, cei mai mulți români preferă să se deplaseze cu mașina personală. Anul trecut, procentul era de 45%, iar în mai 2024 a ajuns la 58%.
Transportul în comun este pe locul secund, cu 23%, în scădere de la 29% în aprilie 2023, urmat de mersul pe jos (16%, în scădere de la 21% în 2023). Bărbații preferă cel mai mult să folosească mașina (65%), în timp ce femeile și cei din generația X preferă mersul pe jos (19%), potrivit studiului.
Un alt lucru important de menționat este că oamenii sunt dispuși să parcurgă distanțe cuprinse între 9 și 17 kilometri (în 2024, distanța medie până la mall a crescut cu un kilometru, ajungând la 12 kilometri), iar timpul petrecut în trafic pentru a ajunge la mall este de 44 de minute.
89% dintre români merg la centrele comerciale să facă cumpărături, procent care a crescut masiv de la an la an. Până în 2025, se estimează o creștere de 6% a centrelor comerciale, comparativ cu un avans de doar 2% preconizat în Europa de Vest.