Producătorul ARO din Câmpulung-Muscel, simbolul industriei auto naționale, a început producția în anul 1957 și a produs peste 380.000 de vehicule. Două treimi dintre celebrele mașini de teren au fost exportate în peste 110 țări din întreaga lume.
Astăyi, celebrul autovehicul a ajuns la mare căutare printre colecționari, iar unele modele costă o adevărată avere. Din păcate, mulți colecționari români nu își permit să plătească prețul acestei bijuterii, așa că nu le rămâne decât să privească cu jind la ea. În schimb, colecționarii străini cu dare de mână își bagă adânc mâna în buzunare ca să achiziționeze prima mașină de teren românească.
Pe un grup de Facebook al fanilor mașinilor românești, a fost publicat, recent, un anunț de vânzare a unui autoturism ARO 246 (7 locuri, 5 uși), la prețul de aproape 15.000 de euro.
„Vând ARO 246 motor Andoria E3, cv Eaton, fabricație 2005 cu următoarele dotări: Servo, geamuri fumurii omologate, radio cd, temporizator ștergătoare, ceas oglinda interioara, sirocco webasto, proiectoare, Blocant spate, interior piele de fabrica, carte service, proprietar unic în țară. Preț 14.500 euro”, este mesajul vânzătorului, scrie adevarul.ro
Un astfel de anunț nu avea cum să nu atragă un val de reacții dintre cele mai diverse. Unii comentatori s-au arătat interesați și au cerut detalii în plus, alții au criticat prețul ridicat. Cei mai înțelegători s-au deovedit adevărații colecționari.
„Nu este pentru săraci. Exclus. E numai pentru pasionați care pot să îl întrețină”, a scris cineva.
„Superb exemplar. Cine cunoaște știe că așa este”, a completat altul.
„Arată superb înainte de toate! Prețul este ușor prohibitiv, dar pentru un adevărat pasionat…”
, a scris cineva.
„Cel mai ieftin G-Klasse!”, a glumit cineva.
„La banii ăștia nu o s-o vinzi în veci! Un VW Tuareg 3000 V6 la 14 ani costă 9.000-10.000 euro în stare impecabilă și full dotari, fără nici un grad de comparație! Eu, care am avut și una și alta, îți spun că dacă iei 3.000 euro pe el să-l dai, dacă nu ține-l pentru tine”, a comentat altul.
„Din alea găsești cu miile de vânzare, Aro în starea cum se prezintă cel din postare cam câte crezi că sunt la vânzare? O mașină cu cât este mai rară, cu atât este mai valoroasă. Ca să știi și tu să nu comentezi degeaba!”, a intervenit altcineva în discuție.
„Ce frumos e. Doamne ajută să-l ia cineva care să-l îngrijească şi să se bucure de el. Pentru o secundă mi-am imaginat că eu sunt acea persoană şi acum e al meu. Atât mi-am permis”, a scris altul.
„Valoare are pentru cei care au trăit și copilărit cu ea. Potențialii doritori dispar și ei cu trecerea timpului. Nu mai spunem că urmașul posesorului o va vinde pe o excursie în Dubai… ARO este o masina pentru bărbații adevărați. Mai greu asta la generațiile viitoare de pensați cu unghiuriile cu lac. Pasiunea pentru ARO este un mix între trecut, aprecierea în trafic și un cost de achiziție rezonabil. Spor la vânzare!”, a scris cineva.
Citeste si Scandal pe pârtie: Turist lovit cu schiurile la coada de la telegondola din Poiana Brașov
„Dacă aș putea să o cumpăr aș lua-o…”, și-a exprimat regretul un alt internaut.
„X5 are oricine. Dacă vrei să fii cineva cu exemplarul acesta de ARO îți atragi multă atenție, chiar mai multă decât într-un Mercedes G…”, a scris cineva.
Așa cum era de așteptat, au apărut și internauții care au lansat un val de ironii la adresa autoturismului scos la vânzare.
„La anul și la mulți ani prețul ăsta. Dacă iei 14.000 de euro mai dau eu 3.000 în plus peste prețul tău”, a scris cineva.
„Cu tot cu casă este prețul ăsta?”,a întrebat un altul.
„Și totuși, care sunt dotările în afară de piele? Temporizator ștergătoare și servo? Aaa… și geamuri fumurii. E cam full modelul ăsta”, a scris altul.
Producătorul de la Câmpulung-Muscel a produs și vehicule în ediție limitată la cererea lui Nicolae Ceaușescu. Unul dintre acestea a fost ARO 12, din care s-au fabricat 14 unități în colaborare cu Uzina Dacia. Ceaușescu a fost prima persoană care a condus această mașină. Nu a fost, însă, pe placul Elenei Ceaușescu, așa că autoturismul nu a mai fost produs în serie.
Alte ediții limitate au fost ARO 304, produs în patru exemplare, special pentru Nicolae Ceaușescu, având dotări de lux, precum interior îmbrăcat în piele, capitonaj din mochetă groasă, aer condiționat, trapă și sistem suplimentar de încălzire. Mașinile erau folosite pentru vizite și defilările dictatorului.