- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Suma uriașă pe care a dat-o o româncă pentru asigurarea de călătorie. „Nu te bagă nimeni în seamă dacă nu ai bani”

22 Jul, 21:01 • Lupu Alexandra
Asigurarea de călătorie este importantă pentru românii care călătoresc în străinătate. Iată cât costă.
Suma uriașă pe care a dat-o o româncă pentru asigurarea de călătorie. „Nu te bagă nimeni în seamă dacă nu ai bani”

Asigurarea de călătorie este importantă pentru românii care călătoresc în străinătate, pentru că oferă protecție financiară în cazul situațiilor neprevăzute, precum probleme medicale sau accidentele, informează ziare.com. Prin acest document, oamenii pot evita costurile mari sau datorii neașteptate.

Cât costă asigurarea de călătorie

O româncă a povestit pe Facebook ce s-a întâmplat în momentul în care a ajuns la spital împreună cu fiica sa, în timpul unei vacanțe în Turcia. Femeia avea asigurare de călătorie. Cu toate acestea, a fost informată la spital că trebuie să achite integral toate serviciile medicale, pentru că ele nu sunt decontate prin asigurare.

Vezi și: Cea mai scumpă călătorie cu autobuzul te costă 24.300 de dolari. Care sunt serviciile incluse în preț

„Vă scriu, pentru că informațiile următoare pot fi utile și altor persoane. Suntem în vacanță în Turcia – Antalya – Belek, iar aseară din cauza unei inflamații puternice a amigdalelor, am ajuns la spital. Înainte să plecăm în vacanță am făcut asigurări de călătorie cu decontare directă. Am vorbit inițial cu cei de la resortul unde suntem cazați, dacă există medic în resort.

Ne-au spus că există dar sunt costuri suplimentare. Am acceptat consultul medical, iar medicul a concretizat faptul că este necesar să merg la spital pentru că inflamația este extrem de puternică și am nevoie de antibiotic perfuzabil urgent. Au aranjat ei transferul la spitalul ANATOLIA HOSPITAL, spital unde sunt aduși majoritatea turiștilor cazați în zona Belek și Lara.

Ajunși acolo ni s-a adus la cunoștință faptul că toate serviciile medicale trebuiesc achitate integral de către noi și că nu acceptă decontare directă cu asigurarea”, povestește femeia pe Facebook.

Românca menționează că în tot acel timp a luat legătura cu societatea la care a făcut asigurarea de călătorie. Firma respectivă a încercat să facă posibilă decontarea directă, însă fără succes. Femeia spune că a plătit 455 de euro pentru consultația personală și 335 euro pentru consultația copilului.

„În tot acest timp am vorbit la telefon cu cei de la Mondial Asistance, care au încercat prin toate mijloacele să facă posibilă decontarea directă, fără succes însă. Ca și costuri:

  • 455 EUR consultație medic pentru adult (maxim maxim 2 min a durat)
  • 335 EUR consultație medic pentru copil (la fel max 2 min.) pe fetița o durea urechea și avea și ea o inflamație a amigdalelor, dar o formă ușoară.

A trebuit să achităm aceste costuri, altfel nu ne consulta nimeni”, spune femeia.

În continuare, românca relatează că a achitat 1.200 de euro de persoană, adică 2.400 de euro pentru ea și pentru fiica sa. În urma consultului medical, s-a constatat că femeia și fiica ei aveau nevoie de analize de sânge și tratament perfuzabil cu antibiotic, precum și internare timp de 6 ore.

„În urma consultului medical, medicul a constatat că avem nevoie de analize de sânge și tratament perfuzabil cu antibiotic și internare 6 ore atât eu cât și fetița mea.Costul: 1200 EUR / persoană, adică 2400 EUR amândouă.

Discutând non-stop la telefon cu cei de la Mondial Asistance și văzând nevoile exacte ale copilului, starea ei de sănătate nu necesită internare și administrare de antibiotic perfuzabil, asta îmi era clar, am concluzionat că ne cam „jefuiesc” elegant domnii turci și fac prețuri în funcție de client.

Le-am spus că din păcate nu avem la noi suficienți bani și atunci ne-au spus că o să sune la directorul spitalului să vadă dacă ne pot face un discount”, povestește în continuare femeia.

Asigurare călătorie
Asigurare călătorie

Spitalul a venit cu propunerea de a achita 465 de euro de persoană pentru 2 ore de internare și analize incluse. Femeia menționează că anumite spitale din Turcia nu acceptă decât plata pe loc.

„După discuția cu directorul, au venit cu propunerea de 465 EUR / persoană și internare ptr 2 ore, nu 6 ore cum ne-au propus inițial, cu analize incluse.

Am acceptat internarea doar pentru mine, pentru că abia mai respirăm și aveam neapărată nevoie de tratament, iar pentru cea mică, ne-au dat o rețetă cu antibiotic. Deci am fost nevoiți să achităm 1255 EUR, altfel plecăm cum am venit.

Concluzia: în Turcia, anumite spitale cum este și cazul spitalului ANATOLIA HOSPITAL din Antalya Belek, nu acceptă decât plata pe loc.Asta înseamnă că degeaba ai asigurare, că poți să mori cu ea în mână și nu te bagă nimeni în seama dacă nu ai bani”, a scris aceasta pe grupul Vacanțe do it yourself.

În secțiunea de comentarii, mai multe persoane au reacționat și au povestit că există o anumită procedură pentru a evita astfel de costuri.

„Nu ați fost informați de la început cum să procedați în astfel de situație. Nouă când am ajuns, reprezentantul tour operatorului ne-a spus clar că în caz de urgență medicala să îl sunăm pe el și trimite în maxim 20 /25 de minute mașina să ne ducă la spital unde totul se va derula prin asigurare.

Chiar a precizat să nu apelăm la medicul din resort sau să nu apelăm la cei din hotel pentru informații pentru că ne vor tapa de bani. Din fericire nu am avut niciun fel de problemă și nu a fost cazul. Probabil că dacă ați fi apelat la reprezentantul agenției cu care ați mers în Turcia ați fi evitat situația neplăcută”, spune un internaut.

„Nu ați fost informați de la început cum să procedați în astfel de situație. Nouă când am ajuns, reprezentantul tour operatorului ne-a spus clar că în caz de urgență medicala să îl sunăm pe el și trimite în maxim 20 /25 de minute mașina să ne ducă la spital unde totul se va derula prin asigurare.

Chiar a precizat să nu apelăm la medicul din resort sau să nu apelăm la cei din hotel pentru informații pentru că ne vor tapa de bani. Din fericire nu am avut niciun fel de problemă și nu a fost cazul. Probabil că dacă ați fi apelat la reprezentantul agenției cu care ați mers în Turcia ați fi evitat situația neplăcută”, este un alt comentariu.

„Trebuia să sunați la asigurător și v-ar fi indicat unde să mergeți. Am trecut printr-o situație similară, am fost la cabinetul medical al hotelului, iar cei de acolo ne-au condus la Anatolia Hospital. Ni s-a cerut o sumă foarte mare pentru o perfuzie, ulterior am ajuns redirecționați de către cei de la asigurări la spitalul municipal din Antalya, unde consultul a fost gratuit, când am ajuns în țară au fost decontate inclusiv medicamentele necesare”, scrie o altă persoană.

Citește și despre: Despăgubirile pe baza asigurărilor de călătorie în străinătate au forțat asiguratorii să scoată din buzunar aproape 15 milioane de euro în ultimii trei ani

Urmărește Daily Business pe Google News