Este o bătălie uriașă pe piața de retail din România, dar un supermarket românesc câștigă teren în fața altor nume mari din industrie. Mai exact, este vorba despre magazinul La Cocoș. Acesta a intrat de curând în top 10 al celor mai importante lanțuri de magazine din țara noastră, conform Bugetul.ro.
La Cocoș este un retailer de origine românească care a fost înființat de omul de afaceri Iulian Nica. Magazinele deținute de antreprenorul din Ploiești sunt faimoase pentru prețurile accesibile și reducerile uriașe. Deși marea bătălie de pe piața de retail din țara noastră se dă între marii Carrefour, Kaufland și Lidl, magazinele La Cocoș au câștigat o popularitate tot mai mare.
Prin urmare, după ce anul trecut a înregistrat o creștere de 36,5% a cifrei de afaceri, care a ajuns până la 974,3 milioane de lei, supermarketul La Cocoș a urcat rapid în clasamentul primelor zece lanțuri de magazine din România. Totodată, vânzările înregistrate în cele trei magazine din Ploiești și București le-au depășit pe cele ale Supeco, unul dintre brandurile lanțului Carrefour, care are 27 de magazine în întreaga țară.
În 2024 retailerul La Cocoș și-a plănuit să se extindă în țară prin deschiderea a două noi magazine. Primul supermarket se va afla în Brașov, mai exact în complexul comercial Brintex Discount Shopping Center. Al doilea centru comercial La Cocoș va fi inaugurat în Pitești, în fosta locație a magazinului PIC.
„La Cocoş a alocat un buget de investiţii pentru 2024 în valoare de aproximativ 16 milione euro pentru deschiderea celor două magazine noi, din care 5,5 mil euro pentru cel de-al patrulea hipermarket din Braşov, iar restul pentru cel din Pitești. Aceste investiţii fac parte din planul de dezvoltare care prevede extinderea reţelei cu cinci unităţi noi în patru oraşe din Romania, până la sfârşitul anului 2025!”, a declarat recent Iulian Nica.
Mai mult de atât, supermarketul La Cocoș va doborî anul acesta un nou record pentru comerțul românesc, și anume atingerea unei cifre de afaceri de un miliard de lei.
Afaceristul Iulian Nica a vorit despre cum reușește să țină prețurile sub control în magazinele sale. Aceasta a explicat că regula cea mai importantă prin care sunt stabilite prețurile este impunerea limitării adaosului comercial mediu la aproximativ 9%. În plus, el numit această regulă „Biblia La Cocoș”, de la care niciunul dintre angajații săi nu are voie să se abată.
„Politica de stabilire a preţurilor de vânzare se face doar în baza unei reguli de aur, pe care, împreună cu echipa, am denumit-o „Biblia La Cocoş”. Această regulă de bază ne limitează la un adaos mediu de aproximativ 9% aplicat peste preţul de achiziţie al produselor. Echipa noastră nu se poate abate de la această regulă!“, a declarat Iulian Nica.