- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Supermarketurile profită de români. Cum evoluează marii retaileri, în plină criză economică

16 Jan, 16:32 • Polojan Tudor
Peste 400 de noi supermarketuri s-au deschis în anul de grație 2022, cu doar 43 mai puține decât în 2021. Auchan, Carrefour, Penny, Cora și Kaufland au profitat de rata inflației și au deschis mai multe unități decât în 2021. La polul opus se află Metro și Selgros, principalii retaileri de cash&carry, care au stagnat anul trecut.
Supermarketurile profită de români. Cum evoluează marii retaileri, în plină criză economică

Comerțul modern a ajuns în anul 2022 la peste 4000 de unități comerciale, un număr record ce concurează în fiecare an cu piața de comerț tradițional. Deși rata inflației ajunsese la 17% în anul care a trecut, aceasta nu a oprit expansiunea marketurilor, supermarketurilor și hypermarketurilor, notează știripesurse.

Chiar dacă țara noastră a avut unul dintre cele mai ridicate procente ale inflației din Europa, acest lucru nu i-a afectat decât pe cumpărători, retailerii internaționali continuând să se dezvolte. Puterea de cumpărare este mai mică, însă nevoile sunt tot mai mari și tot mai multe.

Auchan, Carrefour, Penny, Cora și Kaufland au inaugurat noi centre de cumpărare. Pe teritoriul țării, în prezent, Kaufland a ajuns la o rețea națională de 156 de hipermarketuri. Cu această investiție, compania a creat 80 de locuri de muncă pe piața locală.

Penny, dis­counterul german, a deschis în 2022 nu mai puțin de 36 de magazine noi în România, fiind primul an când a depășit pragul de 30 de unități inaugurate.

Citește și: Studiu BestJobs: 64% dintre români nu consideră Blue Monday o zi deprimantă

Supermarketuri România/foto sugestivă
Supermarketuri România/foto sugestivă

Care sunt supermarketurile care au frânat procesul de dezvoltare?

În timp ce unele branduri se bucură de noi deschideri, Mega Image, Lidl sau Profi au stagnat. Unitățile de cash&carry, Metro și Selgros, au trecut prin același proces de încetinire a expansiunii.

Mega Image, unul dintre cele mai cunoscute branduri din piața românească de comerț modern, promitea alte 75 de magazine noi în luna iunie a anului 2022, ajungând astfel la 1000 de puncte de vânzare. Creșterea prețurile a început încă din 2022 iar consumatorii au început să fie mult mai chibzuiți cu resursele financiare, ceea ce a dus la o regândire a planului de expansiune.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Germania, una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Europa, deține în prezent peste 12.000 de magazine și peste 200 de centre logistice și depozite în 31 de țări. Lidl avea, la începutul pandemiei, peste 7.000 de angajați, peste 250 de magazine și 5 centre logistice.

Profi, rețeaua de retail modern cu cea mai marea acoperire geografică, dar și cel mai mare angajator privat din România, deținea peste 1640 de magazine în mai mult de 770 de localități din România în 2022.

Te-ar mai putea interesa și: Cum poți să dai lovitura în afaceri deschizând o spălătorie auto? Poți aplica pentru fonduri europene nerambursabile

Pasionat de tot ce înseamnă viață, de la scris până la bucătăria internațională, de la fotografie la istorie, de la muzică la abstract. Cu o dorință arzătoare de a spune lucrurilor pe nume, ... citește mai mult