Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a solicitat CFR să organizeze o licitație europeană pentru reabilitarea Gării de Nord, pe fonduri europene. Cu toate acestea, în urma unor suspiciuni privind contractul acordat unui consorțiu de firme, Ministrul a dispus o verificare de către Corpul de Control pentru a clarifica situația, în urma declarațiilor sale pentru Digi24.
Gara de Nord nu este doar simbolul Bucureștiului, ci și principala gară din România. Starea în care se află această gară este deplorabilă, astfel că Sorin Grindeanu a cerut CFR-ului să se ceară o licitație pe fonduri, nu pe bugetul de la stat pentru a realiza reabilitarea Gării de Nord. În afara faptului că unul dintre principalele simboluri ale României nu arată precum o gară specifică capitalei, problemele apar constant în incinta gării: întârzieri, lipsă de personal, condițiile din trenuri nu sunt specifice unei țări europene, iar lista poate continua.
„Acum ca să spunem adevărul, lucrurile s-au desfășurat așa, pornind de la o altă rușine națională, modul în care arată principala gară din România, am cerut celor de la CFR să scoată rapid la licitație, pe fonduri europene, nu de la bugetul de stat, refacerea Gării de Nord. Au făcut acest lucru, dar au dat această licitație către Regionala București, care a ținut această licitație. Am văzut în presă acele suspiciuni. Am trimis Corpul de control, probabil în câteva zile îmi va veni raportul.
Dacă există și cea mai mică abatere de la lege, acel raport îl voi înainte către instituțiile statului. Pe de o parte, sunt aceste suspiciuni văzute în presă și-am trimis Corpul de control și va veni cu un raport, în care îmi va face anumite propuneri – să înaintăm raportul către DNA, către instituții de acest tip. Pe de altă parte, această licitație a fost contestată la CNSC, care, în câteva zile, va trebui să dea răspunsul legat de contestație.”, a declarat Ministru Sorin Grindeanu cu privire la contractul pentru reabilitarea Gării de Nord, conform celor furnizate de Digi24.