Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a spus de curând că nu va fi introdusă vreo nouă taxă de autostradă în România prea curând, nu înainte de 2026 și nu înainte să existe o autostradă completă care să traverseze țara „de la un capăt la altul”.
„Vreau să vă spun că nu o să fiu de acord, indiferent în ce postură mă voi afla în anii viitori, să taxăm românii şi nu doar românii, ci şi străinii, atâta timp cât nu avem o autostradă cap-coadă. Eu cred că e un lucru absolut decent şi corect”, a explicat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Sunt multe țări occidentale în care există aceste taxe de autostradă și putem veni cu exemple precum Franța, Italia, Spania și alte țări europene. Acolo, șoferii sunt obișnuiți să plătească taxe la fiecare intrare pe autostradă, însă în România nu se poate pune problema momentan, fiindcă se află încă într-o fază de dezvoltare a infrastructurii rutiere.
Tocmai de aceea, ministrul Transporturilor a explicat că aceasta nu e o prioritate, ci o prioritate o reprezintă finalizarea marilor proiecte de infrastructură aflate în desfășurare, cum ar fi, spre exemplu, autostrada Sibiu – Pitești. În momentul de față, se observă progresele la proiectele rutiere începute deja. Grindeanu a verificat recent stadiul lucrărilor pe secțiunea dintre Pitești și Curtea de Argeș a autostrăzii Sibiu – Pitești și spune că la acest tronson există un progres de 79%. Tocmai de aceea, primii 16 kilometri ai acestei secțiuni ar putea fi dați în circulație chiar din 2024. Aceasta secțiune, Sibiu – Pitești, e esențială pentru conectarea României de la Vest la Est.
Citește și O categorie de angajați români va putea beneficia de noi vouchere. Se dau 3000 de lei
Alte proiecte extrem de importante pentru infrastructura rutieră din România sunt secțiunile E și D ale autostrăzii Lugoj-Deva, precum și drumul expres Craiova-Pitești, ambele fiind în lucru.
După 2026, s-ar putea pune problema introducerii unei taxe, însă ea trebuie justificată de existența unei infrastructuri funcționale și în dezvoltare. „Asta ca urmare a unei discuţii care va avea loc din 2026 încolo. Până atunci, mi se pare că e prea mult să cerem şi să se ceară o asemenea taxă”, a subliniat ministrul.