Mare atenție la mesajele sau e-mail-urile primite din partea Poșta Română! Tot mai mulți cetățeni români se trezesc cu tot felul de mesaje frauduloase prin care li se aduce la cunoștință faptul că, „Adresa de livrare a coletului dvs. este greșită, vă rugăm să actualizați adresa în 24 de ore sau va fi returnată.”, a transmis G4media.
Hackerii au găsit diferite metode prin care să păcălească oamenii, ce-i drept o metodă destul de simplă, prin care îi lasă pe români fără bani.
Mesajele par destul de reale, deoarece sunt clonate având numele și sigla Poștei, apoi, odată accesat mesajul/email-ul, utilizatorii trebuie să introducă datele bancare sau să plătească sume mici de bani.
Drept avertisment, Poliția Română a tras un semnal de alarmă cu privire la această escrocherie, așadar înseamnă oamenii să evite accesarea mesajelor, în cazul în care le primesc.
„Nu mi se poate întâmpla asta! Am auzit de atât de multe ori aceste cuvinte. Vă spunem noi: Se întâmpla! Mesajele înșelătoare, prin care se încearcă să vi se fure banii, identitatea, date personale sensibile, apar frecvent. Priviți cu atenție mesajul din fotografie! Distribuiți-l persoanelor apropiate! Dacă îl veți regăsiți, într-o zi, pe telefonul personal, cel mai sigur este să-l ștergeți și să vă întăriți protecția dispozitivelor informatice”, se arată într-o postare făcută pe pagina Poliţiei Române.
Specialiștii Institutului de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii susțin că aceste site-uri sunt făcute în străinătate, iar acest lucru complică ancheta autorităților și face ca prejudiciul să fie mai greu de recuperat.
„Poşta Română nu cere bani de pe card, detalii, etc. şi nu dă link-uri de acest gen. Noi avem singurul link oficial site-ul Poştei Române https://www.posta-romana.ro/, în rest nu avem altceva”, a transmis Cosmin Petre, expert în securitate cibernetică al Poştei Române.
În cazul persoanelor care vor să știe cum pot fi feriți de astfel de situații, specialiștii îndeamnă accesarea site-ului Poliţiei – https://sigurantaonline.ro/.
„Fie că vorbim de prietena care își actualizează datele la bancă, fratele care face mereu cumpărături online, vecina care te întreabă dacă sunt reale promoțiile de pe Facebook sau bunica pe care o sună diverse persoane de pe numere necunoscute, să o întrebe de datele de la card, cu toții trebuie să fie cât mai bine informați, pentru a fi mereu în siguranță.”, a mai spus specialistul, potrivit sursei citate.
Alte articole: Șansele să-ți iei țeapă dacă cumperi o mașină second-hand! Ce a descoperit un român după ce a ajuns cu ea acasă