Bărbatul a rezervat pe Booking un apartament în Barcelona pentru perioada 24-29 februarie. Și-a luat soția și copilul și au purces la drum, sperând să aibă parte de o vacanță de vis. Dar socoteala din târg nu s-a potrivit cu cea de acasă, astfel că, odată ajuns la apartament, proprietarul nu a mai fost de găsit. Asta în pofida faptului că românul achitase deja online costul cazării, prin platforma Booking.
Bărbatul și-a relatat experiența nefericită pe grupul de Facebook Vacanțe do it yourself, cerând sfaturile internauților despre cum să procedeze în continuare.
„Am rezervat și am plătit un apartament în Barcelona cu luni de zile înainte pentru perioada 24-29 februarie, anul curent pentru mine și familia mea cu doi copii. Ne-am înțeles în prealabil cu proprietarul și am ajuns la apartament la ora 21 (check-inul „oficial” era până la ora 22). Mi-a spus că va ajunge în 15-20 minute, dar n-a mai venit și nu a mai răspuns nici la telefon și nici la mesaje. După ce am așteptat mai mult de o ora cu copii în frig, obosiți și cu bagaje, după ora 22 am apelat la serviciul pentru clienți Booking. După ce ne-au ținut și ei o jumătate de ora fără niciun rezultat, ne-au propus să căutăm o altă cazare, iar banii cheltuiți o să ne fie returnați.
Am început să caut, bineînțeles pe „compania de încredere” Booking, cea mai ieftină cazare a fost de 2.000 de euro pe 5 zile (!!!), așa de scump, probabil pentru că exact în acea perioada s-a organizat MWC (Mobile World Congress), expoziția mondială anuală cea mai importantă din lume a industriei de telefonie mobilă și comunicații. Deja s-a făcut circa ora 23, n-am avut de ales, am rezervat și plătit pe Booking (noroc că am avut banii necesari, nici nu vreau să mă gândesc ce se întâmplă dacă nu) și am plecat în frig cu copii și bagaje grele, prima dată la o adresa, după chei, iar abia după aceea la adresa cazării„, a relatat bărbatul.
La revenirea în țară, acesta a făcut demersurile necesare pentru recuperarea banilor, fără succes, însă. Soluțiile oferite de cei de la Booking nu l-au mulțumit, iar problema a rămas nerezolvată.
„Când am revenit acasă am început procedura pentru recuperarea banilor, din păcate fără succes. Chiar dacă am toate dovezile, screenshot-uri cu mesajele și apelurile cu proprietarul, cu pagină ofertelor de cazări Booking din acea seară (chiar dacă ei, cred, pot vedea cu ușurință situația cazărilor din seară de 24 februarie) încearcă cu tot feluri de motive copilăreșți să mă refuze.
De exemplu: de ce am sunat la serviciul clienți după ora 22? De ce am rezervat o cazare atât de scumpă? Mi-au oferit și „soluții” foarte interesante: să iau legătură direct cu proprietarul primului apartament și să încerc să recuperez banii direct de la el. Au fost chiar atât de buni, că ne-au dat și câteva sugestii, de exemplu că în viitor să nu rezervăm cazări sub nota 8 pe Booking.
Ceva e putred în jurul acestui companii, nouă ni s-a întâmplat de 3 ori (!!!) în ultimele 6 luni (!!!) cam aceeași poveste. Eu nu mai am curajul să folosesc în continuare această aplicație.
Dragi colegi, cu această ocazie apelez la sprijinul vostru, a celor care au avut astfel de cazuri neplăcute, să mă ajutați cum ați reușit să câștigați un astfel de lupta nedreaptă„, a povestit bărbatul.
Unii dintre cei care au comentat au relatat cazuri asemănătoare.
„Am avut o experiență similară și același sfat mi l-au dat și ei pe moment să îmi caut altă cazare și îmi vor rambursa ei diferența de bani chiar dacă noua rezervare e mult mai scumpă. Asta s-a întâmplat în mai 2022 și de abia acum, după foarte multe schimburi de email uri, apeluri, am primit acea diferența de bani promisă, în aprilie 2024.
Nu am avut situația financiară să angajez avocat așa că doar am insistat, exercitându-mi drepturile de consumator. De fiecare dată îmi cereau aceleași date și mă tot redirecționau de la o persoană la altă. Am insistat o dată la câteva luni când îmi aduceam aminte! Am dat în final, în luna februarie de un reprezentant customer service foarte înțelegător și util și chiar m-a ajutat cum trebuie!
Deci dacă așa v-a zis, că vă rambursează banii sau măcar diferența, atunci așa e politică lor și trebuie să o respecte! Durează foarte mult (nu știu dacă intenționat sau nu) dar cu siguranță o să va vedeți banii înapoi!
În rest, Booking nu e o platformă așa rea, bazați-vă pe review-urile de la oameni și ar trebui să fie în regulă!
*am văzut în review uri că nu platforma booking e de vină, ci proprietatea. Okay, dar booking trebuie să verifice aceste proprietăți înainte de a le afișa pe platforma pentru a le promova, nu? Deci atâta timp cât eu rezerv prin booking atunci ei sunt responsabili!„, a povestit cineva în comentariile de la postarea menționată.
Alți comentatori au spus că au avut doar experiențe pozitive cu platforma de cazări.
„Doamne ferește! Am peste 100 rezervări prin Booking în toată Europa, dar nu mi s-a întâmplat niciodată să întâmpin probleme. Ce-i drept citesc și comentariile și condițiile proprietății”.
„Mie personal mi se pare că tu ai fost păcălit de un proprietar de apartament din Barcelona. Cred că el avea o responsabilitate față de tine pe care a încălcat-o. Dacă te îndrepți către el cred că ai mai multe șanse să obții ceva. Booking e un intermediar care ar fi putut să te ajute să-ți rezolvi problema. Dar contul e free și nu cred că îți garantează nimic ei direct la rezervare. O să-l șteargă pe ăla din platforma probabil, dar… Ca să nu mai pățești (notă mai mare de 8 + review-uri multe).”
„Ca să evitați astfel de situații rezervați locuințe cu self check-in și asigurați-vă că aveți codul de intrare cu 24 de ore înainte de check-in. În locul dvd aș fi plătit doar prima noapte pentru început, dându-i timp lui booking să rezolve problema, să pot intra a doua zi, cu rambursarea hotelului. Dacă nu se rezolva, prelungeam sau căutăm ceva mai convenabil la preț, în liniște”
„Merg de 25 de ani prin booking, de mai multe ori pe an! Țînând cont că notele sunt date și pentru lucruri precum comportamentul proprietarilor, într-adevăr, rezervand peste nota 8, n-am întâmpinat absolut niciodată vreo problema sau vreo neconcordanță. Iar când ajung la ore târzii, caut proprietăți cu selfcheck in!”