Tentative de fraudă promovate prin anunţuri sponsorizate pe reţelele sociale. „În ultimele zile, Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) a observat o creştere notabilă a tentativelor de fraudă (phishing), care se propagă prin intermediul unor articole sponsorizate de diverse conturi din cadrul reţelelor sociale”, a transmis DNSC.
Infractorii cibernetici folosesc identitatea vizuală a mai multor persoane publice și organizații de presă pentru a păcăli utilizatorii să acceseze link-uri frauduloase, cu scopul de a colecta date personale, date de autentificare sau date financiare de la potențialele victime. Mulți utilizatori au observat că este vorba despre o capcană și au raportat către Directorat astfel de anunțuri false existente în mediul online.
Metoda de atac se bazează pe articole inventate în interiorul cărora se regăsesc siglele unor televiziuni de știri cunoscute de publicul din România. Practic, atacatorii impersonează celebrități din cadrul unor trusturi de media cunoscute, ori oameni de afaceri cu reputație și se folosesc de identitatea vizuală a unor televiziuni, tocmai pentru a genera încredere în informația furnizată audienței. În postările identificate recent, se poate observa tiparul prin care atacatorii le oferă potențialelor victime un scenariu senzațional plauzibil sau o ofertă greu de refuzat, mizând în același timp pe emoțiile și curiozitatea care i-ar face mai puțin vigilenți. Într-unele dintre cazuri, textul folosit de atacatori face referire la acest stimul psihologic încă de la început, arată DNSC.
Tehnica de phishing utilizează link-uri care redirecționează către anumite domenii ce folosesc identitatea vizuală a unor companii sau site-uri legitime, pentru a solicita autentificarea sau date bancare. În cazul acestui tip de atac, prejudiciul poate fi financiar, dar și reputațional, prin furtul datelor personale și de autentificare.
Recomandări
Citeşte şi: Austria a găsit un alt motiv pentru a bloca aderarea României la Schengen. „Pentru asta ne luptăm astăzi!”