Distracția de Revelion s-a transformat într-un șir nesfășit de țepe pentru cei care caută oferta perfectă pentru noaptea dintre ani! Mai mulți tineri au fost puși în situațția în care au plătit bani în avans pentru un sejur la o cabană care nu există în realitate. Dornici să se bucure de cea mai importantă petrecere a anului într-o zonă pitorească din județ, cele două grupuri de tineri din Rădăuți și Vatra Dornei au plătit avans câte 1000 de lei pentru o cabană listată pe un site online.
Orbiți de prețul bun și de fotografiile care prezentau o cazare de basm din anunțul online, tinerii au plătit avansurile cerute de proprietarul fictiv fără să verifice în prealabil recenzii sau informații online despre respectiva unitate de cazare.
Casa Girov, situată în apropiere de Mănăstirea Humorului, era prezentată ca un loc idilic, „cea mai bună alegere dacă vreți să vă deconectați de stresul, aglomerația și agitația din oraș”, cu patru camere, pachetul pentru trei nopți de cazare, pentru noaptea de revelion, fiind de 3.300 de lei, falsul proprietar solicitând un avans de aproape 30%. Ulterior, nici una dintre persoanele înșelate nu a mai reușit să ia legătura cu presupusul proprietar.
De goana după rezervările de Revelion, profită și „băieții deștepți” care sunt gata să dea țepe. Fiind fscinați de pozele cu locul ideal pentru petrecerea dintre ani, românii uită să fie precauţi şi ajung victime ale înşelătoriilor. Pentru a evita să transformăm în dezastru clipele de distracție și relaxare, specialiștii ne recomandă să verificăm foarte bine unitatea de cazare pe care dorim să o alegem și să facem rezervări doar la cele acreditate.
Astfel că sunt destule situaţii în care turiştii plătesc pentru servicii de care ajung să nu se poată bucura. În spatele unui anunţ cu preţuri avantajoase şi a unei imagini idilice, există şi adevărate capcane pentru turiştii care nu cunosc bine zona în care vor să-şi petreacă vacanţa de Revelion.
„Există oameni care vor să profite de situaţii şi conjuncturi. Tot felul de anunţuri gen fantoma făcute pe internet. Eu zic că în primul rând trebuie să meargă la unităţile de turism legale, legalizate care le pot emite o factură.”, a explicat Oana Poenar, administrator hotel
Există şi câteva reguli pe care ar trebui să le respectaţi ca să fiţi siguri că sejurul nu se transformă într-un coşmar.
„Evitaţi plata sumei în avans si încercaţi să oferiţi în avans cea mai mică sumă posibilă şi să plătiţi restul la sosire după ce verificati că locaţia de cazare este conformă cu aşteptările dumneavoastră.” a recomndat Ionela Cozma, purtător de cuvânt IPJ Maramureș
Iar dacă totuşi ați ajuns să fiți păcălit, cea mai bună variantă să vă recuperaţi banii este să depuneţi o plângere la poliţie. Numai anul trecut, zeci de turişti au căzut în plasa unui escroc care s-a prezentat drept patron de pensiune şi a închiriat o locuinţă care nu-i aparţinea. Oamenii au aflat de pe reţelele sociale că au rămas şi fără vacanţă, şi fără bani.