Autostrada de centură A0 a Bucureștiului reprezintă un factor grandios în ceea ce privește aglomerația care se formează pe acea secțiune. Capitala București are nevoie ca traficul să fie fluidizat, iar acest lucru este posibil doar dacă presiunea din ultimele săptămâni va da roade. Semi-inelul sudic al A0 urează să lege A1 de A2, ceea ar sfârși traficul îngreunat al Bucureștiului. Traficul, la momentul actual, este sugrumat atât din partea de est, cât și din partea de vest.
Lotul 2 care este reprezentat de CF902 – DN6 are o lungime de 16,3 kilometri și are foarte mari șanse de a fi inauguart, față de lotul cu numărul 1. Cel de-al doilea lot este într-o stare avansată, în proporție de 85% acesta este efectuat, iar anul 2023 este anul norocos pentru șoferii Autostrăzii 0, care vor avea parte de un trafic fluidizat. Pe de cealaltă parte, lotul cu numărul 1, care se află intre Autostrada A2 și CF902 și cu o lungime de circa 16,9 kilometri, se află în dificultate, astfel că CNAIR asigurase, deja, locuitorilor bucureșteni faptul că lotul va fi pus în folosință în louna decembrie a anului 2023, însă nici luna octombrie a acestui an nu pare a fi sigură de folosință. Lotul 1 se află într-o stare de execuție de aproximativ 73,55%.
Sunt foarte multe întrebări cu privire la situația actuală a lotului 1 de care responsabil este Alsim Alarko. Șansele ca acesta să fie dat în folosință sunt infime, iar asta înseamnă că nu respectă termenul de execuție.
„Nu trebuie să apelăm la divinitate. E un lucru cunoscut: vremea nefavorabilă afectează șantierele. Aici nu dăm vina pe vreme. Sunt două elemente principale pe lotul 1, mobilizarea antreprenorului, dar oricât s-ar mobiliza dacă timpul va fi nefavorabil nu poate executa toate tipurile de lucrări. S-a lucrat la intersecția de la Glina este una dintre cele mai mari din țară. Pe timpul verii acest antreprenor nu a fost mobilizat așa cum trebuie. Am solicitat și eu și domnul ministru, să termine lucrările la termen așa cum a promis. (…) Va fi ultima lucrare pe care o face în România… dacă nu își îndeplinește obligațiile contractuale și iese din termen.”, au fost declarațiile Secretarului de Stat Scrioșteanu pentru B1 TV, conform celor furnizate de Ziare.com.
Cel de-al treilea lot a ieșit din discuția de a fi finalizat în acest an. Gradul de execuție este de aproximativ 55%, ceea ce demonbtează orice șansă de finalizare până la sfârșitul acestui an. În mod concis, lotul 3 este cel care va închide inelul semi-sudic al Autostrăzii 0 și, totodată, va fi cel care va ușura traficul din București. în special ieșirea către Ploiești.
„Lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 53,45%, dar termenul de finalizare este deja mult întârziat ca urmare a slabei mobilizări a antreprenorului. Deschiderea traficului pe acest lot este preconizată în cursul anului 2024.”, declarațiile CNAIR, confrom celor furnizate de Ziare.com.