O singură firmă a depus ofertă pentru realizarea sistemului informatic al tichetelor de activități casnice, informează profit.ro. Concret, Asocierea formată din Flame Data Technologies (lider), Digitalix Systems, Adamo Technology și Softcentric Development a depus singura ofertă pentru realizarea programului care va gestiona tichetele de activități casnice. Contractul este estimat la 17.81 milioane de lei, având o durată de 6 luni.
În caietul de sarcini al licitației se arată că sistemul informatic responsabil de gestionarea sistemului informatic al tichetelor se va numi „Platforma electronică de evidență a activităților casnice”. El este o parte componentă a reformei care vizează introducerea tichetelor de muncă și formalizarea muncii casnice.
Vezi și: Vouchere august 2023. Guvernul anunță cine sunt românii care NU mai primesc banii de la 1 august
„Scopul prezentei documentații constă în achiziția unui sistem informatic integrat hardware-software, denumit „Platforma electronică de evidență a activităților casnice”, ca parte componentă a reformei privind introducerea tichetelor de muncă și formalizarea muncii casnice, finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență și fonduri proprii”, scrie în caietul de sarcini al licitației.
Tichetele de activități casnice devin operaționale de la 1 ianuarie 2024. Guvernul a aprobat normele de aplicare în ceea ce privește reglementarea activității prestatorului casnic în aprilie 2022 și a stabilit astfel modalitatea în care se vor acorda tichetele, modul în care beneficiarul le poate utiliza, iar în cele din urmă, modalitatea de preschimbare în bani a acestora. Proiectul de lege care reglementează fiscal activitățile casnice a fost promulgat în aprilie 2022 de președintele Iohannis.
Autoritățile menționează că proiectul îi sprijină atât pe angajatori, cât și pe prestatori. Românii care prestează activități din categoria menționată vor fi remunerați prin tichete de activități casnice. Acestea vor fi preschimbate în bani de la agențiile pentru ocuparea forței de muncă.
Actul normativ adoptat de Guvern arată că tichetele pot fi cumpărate atât pe suport electronic, prin crearea unui cont online în vederea înregistrării în platforma electronică de evidență a desfășurării activităților casnice, cât și pe suport de hârtie. Tichetul va conține rubrici destinate informațiilor referitoare la identificarea beneficiarului și a prestatorului casnic, la valabilitatea acestuia, dar și elemente de siguranță obligatorii.
Preschimbarea în bani a tichetelor se poate realiza de la sediul oricărei agenții pentru ocuparea forței de muncă județene și a municipiului București, la sediile unităților furnizorului de serviciu universal sau în contul bancar indicat de către prestatorul casnic prin platforma electronică. Se va reține impozitul pe venit din valoarea nominală a tichetelor, precum și contribuțiile de asigurări sociale de stat.
Baza de calcul la care se aplică cota impozitului este reprezentată de 50% din valoarea nominală a tichetului. Mai mult decât atât, valoarea minimă a contribuției lunare nu poate fi mai mică de 25% din valoarea salariului minim brut pe țară garantat în plată la preschimbarea unui număr de minimum 85 de tichete de activități casnice. Prestatorul casnic beneficiază de asigurare în cadrul sistemului de asigurări sociale de stat și al sistemului de asigurări sociale de sănătate.
Citește și despre: Vouchere sociale august 2023. Cine sunt românii care primesc bani de la Guvern