Tichete sociale pe suport electronic pentru mamele defavorizate. Primăria Sectorului 3, prin Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector3, acordă mamelor aflate în dificultate tichete sociale în valoare de 2000 de lei.
Tichetele electronice se oferă o singură dată și pot fi folosite atât pentru achiziționarea de produse de îngrijire pentru nou-născuți, cât și pentru articole sanitare și medicale pentru mamă și copil (suma respectivă poate fi cheltuită în termen de 6 luni de la virarea pe suportul electronic).
Tichete sociale de Crăciun, condiții de îndeplinit pentru spirjin materialCuplurile mamă-nou-născut defavorizate care primesc sprijin material prin tichete sociale pe suport electronic și care sunt incluse în grupul-țintă principal ca destinatari finali sunt:
Unde se depun cererile ?Mamele care se încadrează în categoriile menționate anterior pot depune cererea pentru obținerea tichetului social pe suport electronic la unul dintre sediile Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 3.De asemenea, cererea poate fi trimisă online la adresa de e-mail [email protected] sau prin intermediul ecosistemului digital Conectx.net. Este important ca cererea să fie însoțită de următoarele documente:
Tichetele electronice pentru cuplurile mamă-nou-născut aflate în dificultate se acordă în conformitate cu Ordonanța de Urgență nr. 34 din 11 aprilie 2024, prin care se instituie măsuri esențiale pentru sprijinirea cuplurilor mamă-nou-născut defavorizate, care beneficiază de tichete sociale electronice oferite din fonduri externe nerambursabile destinate nou-născuților.Precizăm că tichetele sociale pentru nou-născuți, emise pe suport electronic, nu permit efectuarea de operațiuni de retragere de numerar sau de preschimbare în numerar.
Femeile care plănuiesc să devină mame în anul 2025 ar putea beneficia de un ajutor în valoare de 10.000 de lei din partea statului, destinat achiziționării echipamentelor necesare nou-născuților, alimentelor și produselor de igienă pentru aceștia.
Ministerul Familiei a lansat recent un proiect de hotărâre privind implementarea unui program social destinat susținerii mamelor, cu scopul de a încuraja creșterea natalității în România.
Astfel, începând cu anul 2025, aproximativ 45.000 de femei cu vârste cuprinse până în 30 de ani care își doresc să devină mame, ar putea beneficia de un ajutor în valoare de 10.000 de lei pentru achiziționarea, pe teritoriul României, a alimentelor, produselor de igienă și echipamentelor necesare nou-născuților.
Programul este destinat mamelor singure sau celor dintr-un cuplu, căsătorit sau necăsătorit, cu sau fără copii, care dau naștere unui nou-născut viu în perioada de desfășurare a acestuia și care îndeplinesc următoarele condiții:
Atenție!
Beneficiarele Programului nu pot aplica, în acelaşi an, atât la programul derulat de Ministerul Familiei, cât şi la alt program cu acelaşi scop, finanţat din fonduri publice, derulat la nivel local sau central.
De asemenea, în cadrul Programului, beneficiarele pot solicita sprijinul financiar o singură dată, în maximum trei luni de la nașterea copilului, în perioada de derulare a Programului.
Sprijinul financiar constă în acordarea unui voucher digital în valoare de 10.000 lei şi se acordă pe baza cererii şi a declaraţiei pe propria răspundere a beneficiarei Programului, însoţite de documente doveditoare.
Declaraţia pe propria răspundere trebuie să certifice faptul că în cursul anului 2025 nu s-a mai acordat sprijin financiar prin intermediul unui alt program, cu acelaşi scop, finanţat din fonduri publice. Documentele doveditoare sunt cele prevăzute în cadrul normelor metodologice de aplicare a Programului.
Documentele se depun în format electronic, prin intermediul unei platforme digitale administrate de Ministerul Familiei, dedicate acestui program, conform prevederilor normelor metodologice de aplicare a Programului.
Analiza cererilor şi aprobarea acordării sprijinului financiar se realizează de către Ministerul Familiei, în termen de maximum 30 de zile de la depunerea documentaţiei complete.
Modelul cererii şi al declaraţiei pe propria răspundere, documentele doveditoare, precum şi modalitatea de acordare a sprijinului financiar se stabilesc după ce va HG-ul va fi aprobat și publicat în Monitorul Oficial.