Într-o piață a muncii în continuă schimbare din cauza problemelor internaționale și a noilor inovații tehnologice precum inteligența artificială, tinerii din generația Z vor să schimbe regulile legate de modul în care își câștigă existența. Potrivit unui sondaj realizat de Upwork, una dintre cele mai cunoscute platforme de freelancing din lume, mai mult de jumătate dintre angajații din Generația Z aleg să fie freelanceri în detrimentul unui job tradițional de la 9 la 17, notează Economedia.
Generația Z, cea mai tânără forță de muncă din birouri, nu doar că aduce un suflu nou, dar și redefinește normele muncii de birou. Sondajul Upwork, la care au participat 1.070 de lucrători tineri din SUA, arată că 53% dintre aceștia lucrează în regim freelance timp de cel puțin 40 de ore pe săptămână. Interesant este faptul că o treime dintre acești angajați lucrează în regim de freelancing de peste doi ani, aproximativ de la sfârșitul pandemiei de Covid.
Aceste date sugerează o schimbare semnificativă față de generațiile anterioare, care se concentrau mai mult pe rolurile tradiționale bazate pe carieră. Generația Z preferă să construiască un „portofoliu” de locuri de muncă variate, în loc să se angajeze într-un singur rol fix. Acest stil de muncă nu doar că le permite să se adapteze rapid la noile tehnologii, dar și să profite de avantajele unui program flexibil.
Te-ar putea interesa și: Generația Z, greu acceptată de manageri. Nu știu să trimită un mail, se îmbracă nepotrivit și vin la interviuri însoțiți de părinți
Conform sondajului Upwork, tinerii din generația Z sunt motivați în principal de stabilitatea financiară, însă 70% dintre aceștia au ales freelancing-ul pentru flexibilitatea pe care o oferă acestă formă de muncă. Această tendință reflectă dorința lor de a avea control asupra propriului timp și de a-și echilibra viața profesională cu cea personală.
Numărul tot mai mare de tineri care preferă freelancing-ul arată că generația Z se adaptează mai ușor la noile tehnologii, dar și la noi modele de muncă. Această schimbare poate avea un impact semnificativ asupra pieței muncii, determinând companiile să-și reevalueze structurile și strategiile de angajare pentru a atrage și reține talentele din această generație.
Generația Z nu se conformează normelor tradiționale ale muncii. Preferința lor pentru freelancing, așa cum arată sondajul publicate Upwork, indică o direcție nouă și dinamică în piața muncii, cu accent pe flexibilitate, diversitate și adaptabilitate.