Tinerii din România sunt puși pe muncă! În ultima lună, peste 350.000 de tineri cu vârste între 18 și 24 de ani și-au depus aplicația pentru un loc de muncă, înregistrând o creștere semnificativă de aproximativ 30% față de luna anterioară. Acest număr tot mai mare de aplicanți din această categorie de vârstă îi apropie pe aceștia din ce în ce mai mult de liderii în materie de aplicații, care sunt cei cu vârste între 25 și 35 de ani, aceștia având un total de 420.000 de aplicații în aceeași perioadă de timp.
Citește și: Casa Verde Fotovoltaice 2024. S-a anunțat când se lansează programul și care sunt noile condiții
„Evoluția din ultima lună se suprapune peste introducerea primelor pentru tinerii care se angajează, fie că este vorba despre prima de activare, în valoare de 1.000 de lei, prima de inserție, în valoare de 1.794 de lei sau primele de mobilitate. Pe scurt, aceste stimulente sunt acordate tinerilor șomeri neindemnizați care se angajează pentru minimum trei luni. Această măsură vine pe fondul faptului că, deși este o categorie de candidați care aplică masiv,tinerii reprezintă segmentul cu cea mai puternică reprezentare în rata șomajului. Astfel, lor le este atribuită o rată a șomajului de peste 20%, de 4 ori mai mare decât rata șomajului la nivelul întregii populații”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs România.
În plus, România are și printre cele mai mari rate ale șomajului în rândul tinerilor din Uniunea Europeană. Este pe a patra poziție în rândul țărilor membre, după Spania, Grecia și Suedia.
„Discrepanța dintre volumul mare de aplicări și rata mare a șomajului vine și din faptul că încă sunt destul de mulți tineri care aplică inclusiv pentru joburi pentru care nu au o eligibilitate reală. Asta nu înseamnă că interesul lor pentru angajare nu este real, doar că încă nu au complet rafinate niște mecanisme de autoevaluare și, mai apoi, de selectare a unor joburi pentru care ar fi potriviți”, a explicat Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs România
Tinerii candidați manifestă un interes considerabil pentru diverse domenii de activitate, cu precădere în retail, call-center/BPO, servicii, IT/telecom, financiar/bancar, turism, advertising/marketing/PR și industria alimentară. Aceste sectoare nu doar atrag un număr semnificativ de aplicații, ci și oferă un număr substanțial de poziții entry level, fiind astfel foarte atractive pentru cei fără experiență în câmpul muncii sau cu experiență minimă, sub doi ani.
Pe de altă parte, sectoare precum imobiliare, textile, automotive sau educație și training întâmpină dificultăți în a capta interesul tinerilor. Aceste domenii se află în coada clasamentului în ceea ce privește preferințele candidaților mai tineri.
Datele furnizate de platformă arată un interes peste medie pentru joburile remote, cu 16,3% dintre aplicanți orientându-se către astfel de poziții. Majoritatea aplicanților, în proporție de 82,3%, își exprimă interesul pentru joburile care necesită prezență la birou, în timp ce doar 1,4% dintre aceștia își îndreaptă atenția către ofertele de muncă postate de angajatori din străinătate.