Titi Aur este un pilot de raliuri român. A debutat în Raliul Brașovului, în anul 1986, pe o mașină Dacia 1300. A câștigat 49 de raliuri, a obținut 8 titluri de campion al României și deține școala sa proprie de conducere defensivă și pilotaj, unde și predă.
Prima este „regula celor două secunde”, care spune că un șofer ar trebui să păstreze mereu o distanță de cel puțin două secunde față de mașina din față. Acest lucru te poate ajuta, în cazul în care autoturismul din fața ta frânează brusc. Dacă plouă sau este zăpadă, distanța ar trebui mărită.
A doua este „regula fermoarului” și se aplică atunci când drumul se îngustează și mai rămâne doar o bandă de circulație. În acest caz, se recomandă să păstrezi o viteză normală. Cei care sunt deja pe banda rămasă liberă ar trebui să-i lase și pe ceilalți să intre pe acea bandă, pe rând, ca la un fermoar.
A treia este „să cunoști bine teoria”. Multe școlile de șoferi nu acordă suficientă atenție orelor de legislație, dar este esențial să știi bine regulile de circulație pentru a conduce în siguranță, este de părere Titi Aur.
„Avem o mare problemă în sistemul de pregătire a șoferilor. Șoferii pleacă cu un bagaj prea mic de cunoștințe, insuficient pentru a conduce în siguranță pe stradă. Școala de șoferi are o programă mai slabă decât în anii ’80.
Atunci trebuia să faci un examen psihologic cu butoane, reflexe, nu știu ce, să vadă dacă ești apt, iar acum nu se mai face. Se făcea poligon sau condus pe timp de noapte, iar acum, aceste elemente nu se mai fac. Orele de curs erau 100% obligatorii, astăzi sunt de multe ori sărite aceste ore”, a spus pilotul de raliuri.
Titi Aur mai susține că școlile de șoferi sunt destul de slabe și nu oferă toate informațiile utile. „Consider că evoluția socială și tehnologică ar fi trebuit introdusă în programă. Sunt două capitole obligatorii. Unu, tot ce înseamnă evoluție tehnologică, adică ce face ESP, ABS, și alte elemente de siguranță activă și pasivă. Doi, reguli primare de conducere defensivă, cum ar fi regula celor două secunde sau regula fermoarului, care nu există în programă”, a spus șoferul specialist.