De ce renunță unii șoferi la mașinile electrice. Guy Stenhouse a povestit experiența sa cu un Jaguar I-Pace nou, în 2019, care nu a decurs deloc cum se aștepta. Drumul său de peste 230 de kilometri, de la Glasgow la Sedbergh, în Cumbria, a fost plin de opriri la stațiile de încărcare. Majoritatea nu i-au încărcat mașina, ceea ce înseamnă că o călătorie de circa 2 ore și 45 de minute a durat șapte ore.
„M-am oprit la fiecare stație de încărcare posibilă, am conectat mașina la încărcător și am constatat că nu funcționa”, a mărturisit el. „Asta însemna că nu puteam folosi decât stațiile lente și că nu puteam parcurge decât aproximativ 5 kilometri pentru fiecare încărcare. Am ajuns acasă la miezul nopții”, a mai adăugat bărbatul, potrivit inews.co.uk.
Astfel, Stenhouse a decis să revină la o mașină diesel. El nu este singurul care a decis să renunțe la mașinile electrice.
Potrivit comerciantului auto independent Motorprint din Marea Britanie, 56% dintre șoferii de mașini electrice vor opta pentru un tip de combustibil alternativ, iar benzina va domina cu 30%.
„Este clar că unii au descoperit că un vehicul electric nu este potrivit pentru ei. Nu pare să existe un singur motiv. În schimb, este vorba mai degrabă de o serie de factori, de exemplu, mutatul într-o locuință fără încărcător acasă, un nou loc de muncă care necesită un drum mai lung sau prețul ridicat al încărcărilor în locuri publice”, afirmă Mark Carpenter, director executiv al Motorpoint Group.
Citește și: Taxa de pod de la Fetești în 2024. Care sunt șoferii care pot traversa fără a mai plăti
Harry Metclafe, jurnalist și cofondator al revistei Evo, a renunțat și el la mașinile electrice. După doi ani de leasing pentru un vehicul electric și doi ani și jumătate cu unul hibrid drept principala mașină de familie, a trecut la un Range Rover Sport diesel.
Pe canalul lui de YouTube, Harry explică în detaliu care sunt motivele pentru care a decis să renunțe la mașina electrică sau hibrid, afirmând că „nu este o persoană căreia să nu-i placă mașinile electrice” și că este un alt adept al energiei verzi, folosind panouri solare și pompe de căldură. El afirmă că, în acest moment, un vehicul electric nu este potrivit pentru drumurile lungi.