Vești mari pentru șoferii români! Ministerul Afacerilor Interne a propus un proiect de modificare a Codului Rutier, iar șoferii care nu respectă regulile vor fi vizați.
La ora actuală, reprezentanții MAI sunt cei care hotărăsc dacă este sau nu nevoie de testarea şoferilor cu drug-testul sau cu alcooltestul, însă MAI vrea ca acest lucru să devină obligatoriu în două situaţii.
Mai exact, la articolul 38 din Codul Rutier ar urma să fie introdus un nou alineat, care să oblige la testarea şoferilor. În ambele situații în care acest lucru se va întâmpla sunt atunci când „în vehicul sunt identificate recipiente cu alcool ce prezintă urme de consum sau substanțe care pot avea efecte psihoactive, ori persoana e în evidențele poliției fiindcă a condus sub influența băuturii sau a drogurilor, a fugit de la locul accidentului, a fost condamnat pentru trafic sau consum de droguri și substanțe psihoactive”.
Vezi și: Guvernul mai oferă bani o singură dată! Ce bani vor primi românii pe cardurile de alimente
„Polițistul rutier este obligat să solicite efectuarea testării persoanelor […] în vederea stabilirii prezenței alcoolului în aerul expirat sau testarea preliminară a prezenței în organism a unor substanțe psihoactive atunci când:
a) în vehicul sunt identificate recipiente cu alcool ce prezintă urme de consum sau substanțe care pot avea efecte psihoactive;
b) persoana figurează în evidențele poliției că a săvârșit infracțiunile prevăzute la art. 336, art. 3361 , art. 337 sau art. 338 din Codul Penal, infracțiunile prevăzute de Legea nr. 143/2000 privind prevenirea și combaterea traficului și consumului ilicit de droguri, […] infracțiunile prevăzute de Legea nr. 194/2011 privind combaterea operațiunilor cu produse susceptibile de a avea efecte psihoactive”, este noua prevedere legislativă care ar urma să fie introdusă în Codul Rutier.
Rămâne de văzut dacă proiectul de modificare va fi aprobat şi va ajunge în Monitorul Oficial.
Un proiect de ordonată al ministerului de Interne prevede majorarea punctului de amendă la 165 de lei, acesta fiind plafonat la nivelul de 145 de lei din anul 2017. Această plafonare, însă este valabilă până pe 31 decembrie 2023.
Punctul-amendă se calculează în raport cu salariul minim. Conform Codului rutier (OUG nr. 195/2002), punctul-amendă e cel care stă la baza calculului amenzilor rutiere și reprezintă „10% din salariul minim brut”.
Șoferii plătesc amenzi după următoarele clase:
Mai poți citi și: Ei sunt românii cu pensii de peste 50.000 de lei. Iată cine sunt „specialii” pentru care veniturile lunare nu sunt o problemă