Toyota revoluționează industria auto. Compania a făcut o descoperire care îi va permite să construiască o baterie în stare solidă. Altfel spus, mașinile electrice vor funcționa pe baza unei noi generații de baterii, care vor avea o autonomie de aproape 1.200 de kilometri și care s-ar reîncărca în 10 minute, informează digi24.ro.
Toyota se pregătește să revoluționeze industria auto. Compania a anunțat că vrea să construiască o baterie în stare solidă, care s-ar putea reîncărca în doar 10 minute, și totodată, care ar avea o autonomie de aproape 1.200 de kilometri. Dimensiunea, greutatea și costurile de producție ale bateriilor ar fi înjumătățite.
Citește și despre: Mai mulți români își vor putea permite să cumpere mașini electrice. Prețurile autoturismelor vor fi reduse considerabil în următorii ani
Toyota lucrează deja la un plan prin care să producă mașini cu baterii în stare solidă. Totul s-ar putea întâmpla până în 2025. Bateriile în stare solidă folosesc un electrolit solid în loc de un electrolit lichid, cu scopul de a transporta ioni între electrozii bateriei.
Totodată, ele oferă beneficii evidente față de acumulatorii de tip litiu-ion montați în prezent pe mașinile electrice. Toyota a anunțat că a reușit să simplifice procesul de producție a materialului din care sunt alcătuite bateriile în stare solidă. Compania consideră descoperirea drept un progres uriaș, care ar putea duce la scăderea timpilor de încărcare și extinderea autonomiei.
„Atât pentru bateriile în stare lichidă și cele în stare solidă, urmărim să schimbăm drastic situația actuală, în care acumulatorii sunt prea mari, grei și scumpi. Urmărim înjumătățirea acestor factori”, declară Keiji Kaita, președintele diviziei de cercetare.
Toyota estimează că va putea fabrica baterii în stare solidă pentru autovehicule până în 2027. Bateriile în stare solidă ar putea revoluționa piața mașinilor electrice și aduc promisiunea reducerii timpului de încărcare, extinderea autonomiei și reducerea riscului de incendiu asociat cu bateriile litiu-ion.
Până acum, bateriile în stare solidă au fost considerate greu de construit, dar și prea scumpe. Utilizarea lor a fost limitată. Toyota crede că poate simplifica procesul de producție și de fabricare a bateriilor în stare solidă.
Te-ar putea interesa și: Fabrică belgiană de baterii pentru mașini electrice la Galați. Investiția de un miliard de euro va crea 8.000 de locuri de muncă, într-un județ cu 10.000 de șomeri