Traficul din București reprezintă marea problemă a șoferilor care circulă în București. Bucureștiul este fără doar și poate cel mai aglomerat oraș, și pare că din zi în zi șoferii așteaptă cu nerăbdare să se schimbe ceva.
Horațiu Cosma care este fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor este de părere că soluția ar fi transportul în comun.
”Este un oraș extrem de dens și dacă fiecare locuitor circulă cu mașina, pur și simplu nu este spațiu fizic pentru toată lumea. Ar trebui să lase cât mai mulți bucureșteni mașinile acasă și să circule cu biciclete, trotinete, autobuze, troleibuze sau metrou, ori să meargă pe jos dacă vorbim despre distanțe scurte. Mai este și trenul metropolitan. Am văzut că trenul spre aeroport este utilizat de foarte multă lume, inclusiv din Mogoșoaia pentru că are stație și acolo. Cred că ar mai fi soluții pe zona aceasta”, a explicat Horațiu Cosma pentru Ziare.com.
De aseenea acesta mai menționează de ,,lărgirea străzilor și cu încă o bandă sau două pe sens de circulație”
În vestul Europei se renunță, în orașele mari la lărgirea străzilor cu încă o bandă sau două pe sens de circulație. Suntem în situația în care cineva care mănâncă mult, se îngrașă și mai slăbește câte un pic din curea. La un moment dat spațiul creat va fi ocupat tot de mașini care vor produce aglomerație. Bine, nu se va rezolva problema peste noapte dar aceasta este soluția rezolvării traficului în București”, a subliniat Cosma. ”În câțiva ani ne propunem ca prin reînnoirea flotei de autobuze, de troleibuze, prin deschiderea de noi linii de metrou, cea mai importantă în momentul de față fiind continuarea M5 dinspre Eroilor spre Iancului care să treacă prin centrul orașului și care să conecteze la Universitate cu M2. Mai este realizarea conexiunii tramvaielor în zona Unirii”, a mai menționat acesta.
De asemena o mare problemă în București o reprezintă locurile de parcare.
”În momentul în care se creează noi locuri de parcare ar încuraja achiziția de noi mașini și aglomerația va crește. Iar dacă s-ar tăia din benzile de circulație pentru a fi făcute parcări, practic problema se va muta ”dintr-un buzunar în altul. Pe calcule strict matematice, nu există spațiu destul în București pentru atât de multe mașini câte sunt înmatriculate în Capitală și zona metropolitană să circule pe străzi. În plus avem nevoie și de aer curat. Dacă vrem un oraș în care să ne placă să ieșim să ne plimbăm, să avem zone libere și curate va trebui să facem ceva pe partea de transport în comun”, a mai spus Horațiu Cosma.