Din cele 410 tramvaie aflate în parcul rulant al STB, 323 și-au depășit durata normală de funcționare. Informația apare într-o notă de fundamentare pentru achiziția a 46 de tramvaie noi cu 142 de milioane de euro, bani din PNRR.
Primăria Capitalei propune achiziția a 46 de tramvaie noi cu fonduri din PNRR, investiția de aproximativ 700 de milioane de lei (142 milioane Euro). În acest sens, unitatea administrativ-teritorială a trimis o notă de fundamentare a proiectului de hotărâre, act din care reiese situația catastrofală în care se află parcul rulant de tramvaie al STB.
Dintr-un total de 410 tramvaie aflate în parcul rulant al STB, 323 și-au depășit durata de viața. Asta fără a le pune la socoteală și pe cele propuse spre casare și care încă mai figurează în lista de inventar a STB.
„Tramvaiele utilizate în prezent au un grad mare de uzură și necesită activități de mentenanță, unele fiind imobilizate din cauza lipsei pieselor de schimb”
explică în amănunt gradul mare de uzură al parcului de tramvaie utilizat în prezent în rețeaua de transport din București.
„Vechimea medie a parcului de tramvaie este de aproximativ 20,61 de ani, din care cel mai vechi model, TATRA T4R, este în funcționare de 48 de ani”, se arată în documentul primăriei, care detaliază situația actuală cu care se confruntă STB:
Modelul de tramvai V3A-M reprezinta majoritatea parcului de tramvaie al operatorului de transport STB SA, cu un total de 263 de vehicule din aceasta gama și o vechime medie de 22 de ani. Peste 80% din tramvaiele operate de STB S.A. au durata normala de functionare depășita, întrucât, conform HG 2139/2004, durata normala de funcționare la tramvaie este de 14 ani.
“Actualul parc de tramvaie, cu o vechime medie de aproximativ 20,61 de ani, face față cu greu la necesitățile unui transport sustenabil. Astfel, tramvaiele utilizate în prezent au un grad mare de uzură și necesită activități de mentenanță, unele fiind imobilizate din cauza investiției lipsei pieselor de schimb”, se arată în nota de fundamentare.
Din totalul parcului activ, un număr de tramvaie (171 tramvaie V3AM/ 24 tramvaie T4R si 14 tramvaie V3A M2S) au durata normală de utilizare depășită, conform HG 2139/2004 – pentru aprobarea catalogului privind clasificarea si duratele normale de funcționare a mijloacelor fixe. Aceste tramvaie nu respecta legislația privind accesul persoanelor cu dizabilități – Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap.
Vehiculele din gama V3A-M, TATRA T4R și V3A M2S necesită activități intense de mentenanță din cauza gradului mare de uzură.
Gradul de uzură a mijloacelor de transport a depasit 100% din durata normala de funcționare, conducând la problemele mai sus mentionate, ceea ce demonstrează necesitatea reînnoirii parcului de mijloace de transport ce va asigura condiții de transport în siguranță și confortul utilizatorilor. Necesitatea achiziționării tramvaielor se justifică și datorită cheltuielor ridicate înregistrate în activitatea de transport public pentru asigurarea curentă a funcționării zilnice în conditii de siguranță.
Conform graficului postat de Primăria Capitalei, cele mai multe defecțiuni ale tramvaielor se înregistrează la sistemul care acționează ușile.
Cele 46 de tramvaie noi, pentru care se face nota de aplicare din fonduri PNRR, ar urma să fie introduse pe liniile 7, 14, 16, 24, 36, 44 și 45.
Cu mai mult de 15 ani experiență în domeniul jurnalismului și o pasiune pentru tot ce înseamnă actualități, știri, și tot ce se întâmplă relevant atât în țară, cât și pe plan extern. ... citește mai mult