Modificarea PNRR și transferul finanțării de 300 de milioane de euro de la Magistrala M4 Gara de Nord – Filaret la proiectul Magistralei M6 Gara de Nord – 1 Mai – Aeroport Otopeni a fost aprobată de Comisia Europeană, acest anunț fiind făcut vineri, 24 noiembrie, de către Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Ai putea fi interesat și de: Atenție, șoferi! Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor, a declarat că nu este recomandat să se circule pe drumuri care sunt închise din cauza ninsorilor!
În anul 2021, Ministerul Transporturilor a inclus în PNRR prima secțiune a M4 de la Gara de Nord la Filaret, asta însemnând 6 stații, lucrări la structură. Totuși, licitația pentru execuția lucrărilor nici măcar nu a fost lansată fiind întârziată încă din anul 2022 în disputa dintre Primăria Capitalei și Ministerul Transporturilor. Astfel că, Ministerul Transporturilor a solicitat Comisiei Europene transferul banilor pentru prima secțiune a M6 1 Mai – Băneasa, mai exact stația Tokyo, un proiect matur, cu contract semnat în luna martie a anului 2022 și care va intra în faza de execuție la începutul anului viitor. Autorizația de Construire va fi emisă în decembrie 2023.
„S-a aprobat modificarea PNRR, Ministerul Transporturilor a fost printre primele (instituții) care a avut o modificare, M 4 cu M6 …este aprobat. Deci este parte a acestei schimbări ceea ce este un lucru foarte bun având în vedere acele borne pentru semnarea contractelor și termenele limită 2026 (n.r pentru finalizarea lucrărilor).
Este un lucru bun acceptat de către Comisia Europeană ceea ce ne face optimiști că toate bornele și termenele pe care le avem pe toate componentele, feroviar, rutier, metrou să le atingem și toate sumele alocate Transporturilor să fie cheltuite.”, a declarat Sorin Grindeanu, conform celor comunicate de Economedia.
Lucrările de foraj între 1 Mai și Băneasa ar urma să înceapă din primăvara anului 2024 dacă se termină relocarea de rețele. Cele două utilaje TBM Alsim Alarko-Makyol sunt aduse la Tunari. Utilajul este compus din 28 de piese și are o greutate totală de 726 de tone, a precizat Metrorex
„Primul TBM (Tunnel Boring Machine), utilajul destinat să excaveze tunelurile lotului 1 al Magistralei 6 de metrou (1 Mai – Otopeni), a sosit în România. Utilajul de dimensiuni agabaritice, care va croi drumul subteran pentru Lotul 1.1 al noii magistrale de metrou, între stațiile 1 Mai și Tokyo, a fost transportat din Turcia în România, pe mare.
TBM-ul care a ajuns în portul românesc la începutul lunii este primul dintre cele două utilaje care vor fi folosite de Asocierea ALSIM ALARKO – MAKYOL, antreprenorul care realizează proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.1: 1 MAI – TOKYO, al Magistralei 6. Scutul conține 28 de repere, însumând o greutate totală de 726 tone. Utilajul are un diametru de 6,57 metri. Sosirea scutului marchează, astfel un pas important în pregătirea demarării lucrărilor de construire pentru primul Lot al Magistralei 6 (1 Mai – Otopeni) linia care va asigura legătura rețelei de metrou a Municipiului București cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni.”, a adăugat acesta, conform sursei citate.
Pentru lotul 2 Băneasa – Otopeni, contractul cu Asocierea Gulermak – Somet este în etapa de proiectare. Valoarea acestui contract este de 1,3 miliarde lei, iar durata este de 48 de luni din care 12 pentru proiectare și 36 pentru execuție și include structura stațiilor și tunelurile, fără finisaje sau instalații. Secțiunea 2: Tokyo – Aeroport Henri Coandă are un traseu de 7,6 km și cuprinde 6 stații:
– Washington
– Paris
– Bruxelles
– Otopeni
– Ion I.C. Brătianu
– Aeroport Otopeni
Ai putea fi interesat și de: Șoferii se vor bucura de zeci de kilometri de drum expres și autostradă până la finalul anului 2023! Sorin Grindeanu a publicat calendarul!