Contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate, pentru Canalul București – Dunăre, ar urma să fie semnat în anul 2023, potrivit ministrului PSD.
„Deși lucrările la Canalul București-Dunăre (începute în 1986) au intrat în conservare în 1989, proiectul nu trebuie lăsat să se degradeze iremediabil.
Statul român intenționează să reia acest proiect care ar permite navelor fluviale să transporte mărfuri spre și dinspre București, ceea ce ar transforma Capitala României într-un important nod logistic naval”, a declarat Sorin Grindeanu.
Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile (CNACN) Constanța a primit două oferte la licitația pentru reactualizarea studiului de fezabilitate necesar amenajării râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație, Canalul Dunăre – București, început înainte de 1989. Două companii au depus oferte până la termenul limită, 13 octombrie 2022: TPF Inginerie SRL și Aqua Prociv Proiect SRL.
Valoarea estimată a contractului este de șase milioane de lei, iar durata este de 11 luni. Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructură Mare – POIM.
Despre resuscitarea proiectului faraonic al lui Nicolae Ceaușescu s-a vorbit în repetate rânduri, în ultimii ani.
Proiectul a debutat în 1986, dar lucrările au fost sistate, în mod inexplicabil, în 1989. Muncitorii au fost retraşi. Au rămas utilajele fixe. Dar la începutul anilor 1990, au început să dispară. Şi locomotive, şi dale, şi fier, şi barăci, chiar şi macaralele.
Construirea canalului a mai fost dorită de-a lungul timpului și de domnitorul Cuza, Regele Carol I și Regele Ferdinand.
De asemenea, de-a lungul timpului Ludovic Orban, în calitate de ministru al Transporturilor și Sorin Oprescu, primar al Capitalei, au vrut să relanseze proiectul. În plus, și Gabriela Firea a comentat pe marginea acestui subiect, cât timp a avut funcția de conducere la PMB.