Aramco, gigantul petrolier din Arabia Saudită, urmează să se asocieze cu francezii de la Renault și chinezii de la Geely, devenind astfel deținătorul a 20% din producția de motoare Dacia, precum și din centrele de cercetare din România. Aceste date au fost reliefate într un raport exclusiv Reuters, citat de Biziday.
Citește și: Dacia a făcut marele anunț! Cât costă modelul Jogger Hybrid pe piața din România
Conform sursei citate grupul francez Renault alături de chinezii de la Geely Automobile, sunt la un pas să finalizeze acordul prin care Aramco producătorul de petrol de stat din Arabia Saudită va primi 20% din conglomeratul care face motoare pe benzină și hibride pentru cele două companii de automobile.
Entitatea care urmează să dețină Renault Mécanique Roumanie (uzinele de motoare și cutii de viteză), precum și centrele de cercetare, proiectare și testare de la București și de la Titu, va avea o participație de doar 40% din partea Renault, cât și Geely. Cu toate acestea, Renault va păstra în continuare uzina de asamblare de autovehicule de la Mioveni, dar și fabrica de șasiuri. Totuși acesta va deveni acționar minoritar la uzina de motoare și la celelalte entități asociate Dacia-Renault din România, care în total au aproape două mii de angajați.
Potrivit unui document al celor trei companii, analizat de Reuters, în acesta an este urmărită înființarea unei companii de propulsoare cu o capacitate de producție anuală de peste “5 milioane de motoare și transmisii hibride și cu emisii reduse”.
Cu toate că tendința la nivel global a producătorilor auto este aceea de a trece în totalitate la producția de vehicule pur electrice, investiția Aramco se concentrează pe dezvoltarea tehnologiilor care ar ajuta la prelungirea vieții motoarelor pe benzină și a celor hibride. Acest lucru nu este neapărat surprinzător, dat fiind că Aramco este cea mai mare companie de petrol din lume. Cu puțină îndrăzneală, am putea cataloga acest demers ca fiind unul prin care gigantul petrolier încearcă să și consolideze propria industrie.
Totuși, sursele arată că Aramco își propune să contribuie, de asemenea, la dezvoltarea tehnologiilor de propulsie cu combustibil sintetic și a motoarelor cu hidrogen
Până la momentul redactării acestui articol, Renault și Geely au refuzat să comenteze informațiile referitoare la această tranzacție.
Alte articole: Dacia crește în preferințele britanicilor. Marca românească și-a majorat în 2022 cota de piață cu 54,95% până la 27.221 de unități