Tranzacție surpriză pe piața taximetrelor din România. Meridian Taxi a fost vândut, spune wall-street.ro. Dan Boabeș este noul patron al firmei și a anunțat deja ce se va întâmpla cu serviciul de taximetrie. Are planuri mari!
Dan Boabeș este noul proprietar al Meridian Taxi. El este antreprenorul din spatele unor mari companii, precum SimPlus și City Link. Boabeș a declarat că serviciul de taximetrie are potențial să devină un brand național, nu doar local, așa cum a fost până acum, astfel, dezvoltarea firmei începe de la partea de tehnologie.
Meridian Taxi este unul dintre cele mai importante nume în zona de taximetrie din România. Firma a părăsit grupul Meridian și a fost preluată de Dan Boabeș. Antreprenorul colabora deja de peste 7 ani cu grupul Meridian, fondat de frații Călin și Gheorghiță Bultoc. El avea rolul de a oferi în permanență soluții pe partea de tehnologie, printre care s-a numărat și funcția Cost Control.
Citește și despre următorul subiect: Românii nu mai pot vinde mașini fără un anumit document. Care este actul necesar pentru efectuarea tranzacției
Boabeș a declarat că, livrând deja partea de software la Meridian Taxi și având interacțiune destul de des pe partea de operațiuni, preluarea firmei a fost una naturală. Antreprenorul a menționat că Meridian Taxi are potențial să devină un brand cu întindere națională, nu doar locală, ca până acum.
„Grupul Meridian este unul mare, iar Meridian Taxi este doar o mică parte a activității lor. Acum, ei au simțit nevoia să se concentreze pe afacerea lor de bază, iar noi, livrându-le deja partea de software și interacționând destul de des pe partea de operațiuni, [am preluat partea de taxi] ca ceva natural fiind și în zona aceasta de mobilitate de foarte mult timp”, a spus Boabeș.
„În prezent, partea aceasta de taximetrie suferă foarte mult de granularitate.
Dacă vorbim de ride sharing, în orice oraș mare poți folosi una dintre cele două mari aplicații, pe când la taxi este mai complicat”, a explicat antreprenorul.
Boabeș este de părere că jucătorii din taximetria din România trebuie să ia în considerare marile probleme din tehnologia de pe piață și disponibilitatea mașinilor. Pe lângă aceste elemente, antreprenorul consideră că firmelor le lipsește întinderea pe plan național pentru a se lupta cu marile companii de ride hailing.
Boabeș relatează că aplicația Meridian Taxi trebuie actualizată în cele ce urmează. Antreprenorul a menționat că funcția de Cost Control a fost dezvoltată de compania lui, încă din 2015, pentru a rezolva una dintre cele mai mari probleme din taximetrie: cea legată de preț. Boabeș a menționat că Meridian Taxi poate fi o opțiune bună pentru companiile care nu-și permit să bugeteze serviciile de transport pentru angajați, tocmai pentru că alternativele non-taxi au costuri mari.
„Aplicația Meridian Taxi [pentru comenzi] trebuie actualizată.
Este un produs dezvoltat de noi, dar n-au fost resurse financiare”, a spus Boabeș.
„Partea de variațe a costului pentru că în cazul alternativelor non-taxi variația costului este foarte mare și, dacă vorbim mai ales de companii, acestea nu-și pot bugeta serviciile de transport pentru angajați, iar Meridian Taxi poate fi o opțiune bună pentru companii”, completează antreprenorul.
Boabeș a informat că nu are de gând, momentan, să extindă numărul de mașini auto și nici nu este analizat imediat un nou serviciu de taximetrie pe aria de serviciu high-end. Antreprenorul a spus că primul pas este tehnologia.
„Nu ne propunem foarte multe pentru început.
O luăm pas cu pas, iar primul pas este partea de tehnologie. Ulterior, vom putea îmbunătăți și flota, poate pe partea de mașini noi hibride sau electrice”, a explicat antreprenorul.
Te-ar putea interesa și: Suma pe care trebuie să o achite grupul francez Carrefour pentru operațiunile Cora în România. Este vorba despre milioane de euro!