Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a declarat în cursul zilei de marți că documentația de atribuire pentru elaborarea studiilor de fezabilitate necesare construirii celor trei noi poduri peste Prut a fost trimisă luni către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), spre validare, scrie economica.net.
Potrivit oficialului, procedurile necesare pentru construcția celor trei poduri peste Prut au fost demarate chiar de anul trecut. Acestea vor fi amplasate în punctele:
1. Bumbăta (Vetrișoaia), România – Leova, Republica Moldova
2. Fălciu, România – Leca, Republica Moldova
3. Stanca, România – Costești, Republica Moldova
Mai citește și: Vești bune pentru Pilonul II de pensii al BRD. Valoarea fondurilor a crescut. Cifrele tind să fie din ce în ce mai mari
Se vor implementa, în cadrul acestor obiective de investiții, cel puțin 3 indicatori tehnico-economici, după cum urmează:
– Pod rutier noi
– Drum de legătură la infrastructura deja existentă
– Punct de control al frontierei
Conexiunea dintre infrastructura rutieră existentă și noile poduri va fi asigurată de drumurile de legătură. Acestea vor face legătura și cu celelalte proiecte de infrastructură majoră din țara noastră, aflate în derulare sau în diferite stadii de implementare, cum ar fi: Autostrada Unirii A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni, parte a Coridorului TEN-T Core (Central) și drumurile de mare viteză Tișița – Albița, Buzău – Brăila, Brăila – Focșani, Suceava – Botoșani, dar și DX Brăila – Galați, a explicat Scrioșteanu.
Fiecare proiect are o durată contractuală de șase luni. Oficialul de la București a mai adăugat că se vor continua procedurile, în așa fel încât podurile de flori să se transforme în poduri de piatră peste Prut.
Te-ar mai putea interesa și: Firma românească de mobilă care a cerut intrarea în insolvență. Care este motivul pentru care nu și-a plătit datoriile