Trei proiectanți au depus oferte pentru supervizarea lucrărilor de pe Autostrada A1 Lugoj – Deva, susține economedia.ro, mai exact, pentru lotul al cărui contract a fost semnat în toamna anului trecut cu Umbrărescu. Valoarea contractului este între 25 și 30 milioane de lei, având o durată de 172 luni.
Trei proiectanți au depus oferte pentru contractul de supervizare al lucrărilor de pe Autostrada A1 Lugoj – Deva, realizate de Umbrărescu. Firmele interesate sunt Ventra Project, IRD Engineering și Bureau Veritas. Inginerul independent joacă un rol foarte important în derularea unui proiect de construcție, având în vedere că verifică respectarea normelor tehnice. Prin contractul de supervizare, reprezentantul poate valida sau nu lucrarea, și la fel de bine, este responsabil să semnaleze nerespectarea caietului de sarcini. Practic, inginerul independent trebuie să stea non stop pe teren și să se asigure că toate procedurile sunt realizate corect.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Autoritățile solicită italienilor să mărească volumul de lucru la Autostrada Ploiești-Buzău. Stadiul fizic actual este de 5%
„Aceste contracte de supervizare sunt vitale pentru bunul mers al șantierelor, implică diriginți de șantier cu experiență care stau non stop în teren și se asigură că fiecare tip de lucrare e executată în parametrii tehnici scontați”, confirmă Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Contractul de supervizare a fost scos la licitație pe data de 28 ianuarie 2022, având o valoare între 25 și 30 milioane de lei. Durata lui este de 172 luni și include și o perioadă de garanție. Constructorul român UMB a început investigațiile geotehnice pentru singura secțiune care lipește A1 între Sibiu și Nădlac, mai exact, pentru lotul cu numărul 2 al Autostrăzii Lugoj – Deva. În decembrie 2022, CNAIR a confirmat că procedurile vor începe în mai – iunie 2023, termenul limită fiind august 2026, având în vedere că PNRR finanțează contractul.
La lansarea licitației, termenul inițial al proiectului era 21 martie 2022. Ulterior, a fost prelungit pentru decembrie 2022, iar acum pentru 26 februarie 2023. În toamna anului trecut, a fost semnat contractul cu UMB pentru lotul de 9 kilometri lungime, pentru aproape 2 miliarde de lei, având un termen de 11 luni pentru proiectare, respectiv, 34 pentru execuție. Întregul proiect este o cursă contra-cronometru, pentru a se respecta termenul limită.