Trendurile în fahion vor fi mereu în mișcare, iar gusturile oamneilor se mulează după cum spune moda, însă mărcile turcești au luat cu asalt România! Cel mai important actor din moda românească este LC Waikiki, care este la origine o marcă turcească, având zeci de magaizne și afaceri depeste 300 milioane de lei. În afară de acesta, mai sunt câteva magazine care își au originea în Turcia și sunt prezente în România, astfel că și publicul cere. Acestea sunt următoarele: Koton, D’s Damat şi AC&co; sunt cele mai cunoscute, însă sunt și cele care sunt noi pe piață: Jimmy Key, Suwen Lingerie şi InStreet.
România este op țară care are o populație ce își dorește necunoscutul, astfel că foarte multe branduri străine și-au făcut apariția aici, piața locală de modă fiind dominată de acestea. Brandurile străine au găsit un apetit pentru trenduri și interes pentru haine și încălțări, piese pe care românii cheltuie anual circa 5 miliarde de euro.
Au fost foarte multe țări care și-au pus amprenta din punct de vedere al modei în România, printre acestea se numără Spania, Italia, Germania sau Marea Britanie. După acestea, retailerii polonezi au fost cei care au venit să ia cu asalt piața modei românești, în prezent fiind circa zece grupuri importante în domeniu, dintre care unele ocupând poziții de top.
Turcia este ultimul trend pe care românii îl adoptă, iar acets lucru se vede foarte clar, mai ales că și în călătoriile acestora, românii vin cu foarte multe achiziții din statul turc, mai ales pentru că hainele sunt mult mai ieftine față de alte branduri mai cunoscute.
„În afară de companiile poloneze care au asaltat România, mai sunt şi companiile din Turcia, care sunt susţinute foarte mult de statul turc.”,Adrian Câzu, director de magazine în cadrul retailerului de încălţăminte Benvenuti, unul dintre cei mai importanţi actori din sector, potrivit ZF.
Vezi mai multe despre: Problema minelor din Marea Neagră ajunge la un alt nivel! România, Turcia și Bulgaria fac front comun pentru a stopa efectul dispozitivelor explozive.