- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

UE a aprobat definitiv interzicerea vânzării de maşini pe benzină şi motorină din 2035. Ce alternative au românii

06 Jun, 17:16 • Adrian Popovici
Europarlamentarul Victor Negrescu a vorbit despre interzicerea mașinilor pe benzină și motorină în UE din 2035. Acesta a explicat că trecerea ar trebui să fie una graduală.
UE a aprobat definitiv interzicerea vânzării de maşini pe benzină şi motorină din 2035. Ce alternative au românii

Uniunea Europeană vrea interzicerea vânzării de mașini pe benzină și motorină începând din anul 2035, propunând astfel eliminarea mașinilor cu combustie internă de pe străzi. Acest pas major face parte din eforturile de combatere a schimbărilor climatice și de reducere a emisiilor de carbon. Cu toate acestea, această măsură vine într-un context în care popularitatea mașinilor electrice în Europa a scăzut, datorită unor probleme întâmpinate de proprietarii acestora, cum ar fi autonomia redusă și lipsa infrastructurii de încărcare adecvate, notează RTV.

Pentru România, unde majoritatea mașinilor sunt alimentate cu benzină sau motorină, tranziția la vehiculele electrice va fi o provocare semnificativă. Europarlamentarul PSD, Victor Negrescu, a discutat despre perioada de tranziție și implicatiile trecerii de la combustibilii fosili la cei ecologici, subliniind că, deși mașinile existente pot continua să circule, achiziționarea de noi vehicule pe bază de combustibili fosili va fi interzisă.

„De circulat se poate circula cu ele. E vorba de achiziționarea de noi mașini. Și noi, la nivelul Partidului Social,  ne-am impus acestui termen, să știți, pentru că noi am discutat cu industria din România, producătoare de mașini și ne-au spus foarte clar când ar fi pregătit să producă aceste mașini electrice.

Mai mult decât atât, trebuie să punem și următoarea întrebare: dacă nu înlocuim o dependență față de petrol, cu o altă dependență față de China, în cazul acesta care deține materiile prime necesare pentru producția de mașini electrice. Deci e o dispută importantă și da, în viitorul mandat va trebui să se poarte o discuție, dar din nou fără poziționări sau soluții radicale, cum am văzut, din păcate, inclusiv din partea unor primar, inclusiv primarul de la Brăila”, a declarat Victor Negrescu.

Mașini cu combustie internă în trafic
Mașini cu combustie internă în trafic

Te-ar putea interesa și: Startup-urile din Brașov care își propun să reducă poluarea, ar putea primi finanțare de la Institutul European de Inovare

Ce alternative au românii cu mașini pe benzină sau motorină?

Negrescu a menționat că partidul din care face parte s-a angajat să respecte termenul impus de Uniunea Europeană, în urma consultărilor cu industria auto din România, care a indicat că va fi pregătită să producă mașini electrice în conformitate cu noile reglementări. Cu toate acestea, el a ridicat și problema potențialei dependențe de materii prime provenite din China, necesare pentru producția de mașini electrice, subliniind importanța găsirii unor soluții echilibrate și pragmatice.

O altă soluție sugerată de Victor Negrescu pentru a sprijini tranziția este investiția publică în vehicule cu emisii reduse, cum ar fi autobuzele, tramvaiele și transportul pentru copii. Aceasta ar fi o opțiune benefică pentru mediu și ar contribui la protejarea acestuia fără a recurge la soluții radicale. Europarlamentarul a criticat abordarea unor propuneri europene și a subliniat necesitatea unui dialog constructiv pentru a găsi soluțiile potrivite, mai ales pentru populațiile care nu își pot permite achiziția sau întreținerea unei mașini electrice.

Decizia de a interzice vânzarea de mașini pe benzină și motorină până în 2035 este un pas important pentru protecția mediului, implementarea acestei măsuri va necesita o tranziție bine gândită și echitabilă, care să ia în considerare nevoile și capacitățile fiecărui stat membru al Uniunii Europene. Pentru România, aceasta înseamnă atât adaptarea industriei auto interne cât și sprijinirea cetățenilor în această schimbare majoră, asigurând totodată că protejarea mediului rămâne o prioritate.

„Acuma investiția publică în  mașini care poluează mai puțin, fie că vorbim de autobuze, fie că vorbim de tramvaie, fie că vorbim de transport pentru copii, cred că e o investiție bună și  e important să facem și acest pas, e să protejăm mediul și mediul îl reprezintă o prioritate, dar din nou nu cu soluții radicale.

Asta mă deranjează pe mine cel mai mult. La multe din aceste propuneri care vin de la nivel european, totul se face ca un dictat, ori eu cred că a depășit perioada aceasta. Să fie un dialog, să găsim soluții și mai ales să avem grijă și de populațiile care nu își permit, pentru că nu e simplu să-și cumpere o mașină electrică sau să întreții o astfel de mașină”, a mai adăugat Victor Negrescu.

Citește și: Taxele pe poluare care au crescut și cu 1.000 € pe cursă, o nouă lovitură pentru tiriștii români de pe „comunitate”. Andi Iancu (Agil Trans): Transportul a devenit un sport extrem