Ministerul Transporturilor anunță că urmează să elibereze Autorizația de Construire pentru Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu-Pitești. Semnarea documentului va putea fi făcută peste doar câteva zile, potrivit surselor Economedia. Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu-Pitești are doar 10 kilometri, dar este primul segment cu traseu de munte de pe A 1 care intră în execuție, contractele pentru loturile grele ( loturile 2 și 3 cu o lungime de 67 km.) fiind încă în etapa de proiectare.
Contractul pentru lotul 4 Curtea de Argeș-Tigveni a fost semnat cu PORR (Austria) pe 15 noiembrie 2021. Contractul s-a semnat atunci când la ministerul Transporturilor era interimar liberalul Dan Vîlceanu.
„Contractul a fost semnat pentru o ofertă de aproape 1,7 miliarde lei, adică 340 de milioane de euro (34 milioane de Euro/km.). Termenul de execuție este de 44 de luni de la emiterea Ordinului pentru Începerea Lucrărilor (OIL), iar cea mai dificilă lucrare de artă este Tunelul de 1,3 kilometri de la Momaia, primul tunel veritabil de autostradă cu traseu în zona de munte. Și UMB va începe lucrările pe A 1 Lugoj-Deva cu tuneluri/ecoducte de 2 kilometri lungime, dar înmtr-o zonă cu un relief mult mai ușor”, anunță sursa citată.
,,Cea mai importantă lucrare de artă pe lotul 4 este Tunelul de la Momaia (Argeş), un tunel cu o lungime de 1.350 de metri, în total urmând să fie construite şi 12 poduri, pasaje şi viaducte, cel mai lung fiind un viaduct de 630 de metri” explica, în 2021, Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Potrivit Wikipedia, Autostrada A1 este o autostradă din România, parte a Coridorului IV pan-european de transport, aflată în construcție, din care sunt funcționale trei segmente: unul de 109,6 km care leagă Bucureștiul, capitala României, de Pitești, reședința județului Argeș „(care are un capăt în vestul Bucureștiului și celălalt la intersecția cu DN7, la nord de Pitești); un alt segment de circa 188 km care pornește din valea Oltului la Boița, ocolește orașul Sibiu pe la est și nord (între localitățile Șelimbăr și Șura Mică) și merge mai departe până în dreptul localității Holdea, ocolind orașele Sebeș, Orăștie și Deva și tronsonul Margina–Nădlac, de 158 km. Autostrada A1 a fost prima construită în România, în perioada 1967–1972 și refăcută în 2000, cu noi segmente adăugate între anii 2007 și 2022”.
La finalul lucrărilor autostrada urmează să lege Bucureștiul de Pitești, Sibiu, Sebeș, Deva, Lugoj, Timișoara, Arad și Nădlac, făcând legătura cu autostrada M43 din Ungaria, spre Seghedin. În prezent se execută lucrări pe segmentul Pitești Nord–Curtea de Argeș, în timp ce loturile Curtea de Argeș – Tigveni, Tigveni – Cornet și Cornet – Boița sunt în faza de proiectare.