Autostrada București prinde culoare! Lotul 2 va fi deschs până la sfârșitul anului 2023, după cum anunță autoritățile, dar și UMB. Lucrările au avnasat într-o proporție de 87%, iar tronsonul are o lungime de aproximativ 19 km.
Au început să fie montate grinzile pentru pasajul secundar al nodulu rutier al Lotului 2 al Autostrăzii București. Sunt foarte multe aspecte care sunt în proporție de 90% finalizate, cum ar fi: bretelele de legătură, sistemul de iluminat și parapetele de siguranță aferente.
Citește mai multe despre: Anunț important despre Autostrada Unirii (A8): Ministerul Transporturilor începe exproprierile pe lotul UMB Leghin – Târgu Neamț. Lucrările finanțate din PNRR vor începe până în vara anului 2024
Partea de Sud a autostrăzii măsoară 52 de km, iar întreaga autostradă 100 de km și este împărțită în trei loturi, de la intersecția cu Autostrada Soarelui cu Autostrada Pitești. Cel rămas în urmă este de 18 km care este de la Autostrada A1 până aproape de DN6, iar stadiul la zi depășește 42%. Se anunță, din păcate, că tronsonul 3 rică să nu fie gata nici la finalul anului 2024, după cum anunță Asociația Pro Infrastructura. Pe celelalte două loturi lucrează turcii de la Asim Larko unde erau premise bune la începutul anului pentru finalizarea și darea în trafic a circa 33,5 km de autostradă, de la intersecția cu A2 până la intersecția cu DN6.
Asociația Pro Infrastructura precizează că darea în trafic a celor două loturi în decursul acestui an sunt destul de mici.
Secretarul de Stat în Transporturi a fost într-o vizită la Tronsonul 1 și a precizat, în mod explicit, că este nevoie de impuls și multă mobilizare ca aceste lucrări să fie finalizate la termenul dat, pentru că este nevoie ca deschiderea să fie efectuată în decursul acestui an.
„Așa cum se prezintă situația actuală, este nevoie de mobilizare suplimentară și susținută în șantier, pentru a păstra termenul de dare în trafic a acestui lot la sfârșitul acestui an.”, a declarat Secretarul, conform profit.ro.
Acesta a menționat că în cadrul acestui contract pentru Tronsonul 1 trebuie să fie prevăzută construcția a 10 structuri, printre care și unul dintre cele mai mari noduri rutiere construite până acum în România și anume Nodul Rutier care va lega autostrăzile A0 (Autostrada Bucureștiului) și A2 (București-Constanța) în zona localității Cernica
Românii de la UMB llucrează de zori în nordul Bucureștiului pe A0 pe Lotul 2 care are o lungime de 19 km, DN1-A3-Afumați iar valoarea sa este estimată la 832 mil lei și bat noi recorduri în materie de viteză. Aceștia dispun de toate șansele să finalizeze din acest an un tronson aproape întreg de autostradă pe care l-au început cu puțin timp în urmă.
Lucrările pentru Lotul 4 au fost începute tot de UMB pentru A0 Nord care are o lungime de 4,47 km și o valoare de 313 mil lei, cel care ajunge de la DN3 (Cernica) la A2, trecând pe un viaduct foarte lung, anume râul Colentina. Termenul de execuție al acestuia este de 18 luni, asta însemnând că finalizarea ar putea avea loc la final de 2024, însă cum nu există o descărcare în capătul dinspre DN3, deschiderea circulației depinde de Lotul 3 în totalitate. Pe Lotul 3 DN2-DN3 este o lungime de 8,6km cu o valoare de 398 mil lei, iar CNAIR a semnat la început de an contractul de proiectare și execuție cu chinezii de la CCECC. Lotul 1, adică de la A1 la DN1 care are o lungime de 17,5 km nu are, încă, un constructor contractat, deși licitația pentru acesta a fost lansată încă din anul 2019.
Citește mai multe despre: Vești noi în ceea ce privește lucrările de pe Autostrada Transilvania. Ofertele pentru viaductele scoase din contractul cu UMB pot fi depuse până pe 23 octombrie. Constructorul Ictaș din Turcia a depus contestație la CNSC