Constructorul Umbrărescu, cunoscut ca fiind cel mai influent actor din domeniul construcțiilor de drumuri din România, a intrat în competiția pentru a realizao importantă inaugurare a anului 2023. Această inițiativă a fost oficializată de către ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Politicianul a comunicat că obiectivul de a avea 1000 de kilometri de autostradă și drum expres în circulație ar putea fi realizat înainte de termenul prevăzut prin includerea Lotului 2 al Autostrăzii A0 Nord, în loc de Lotul Nurol care are o lungime de 14 kilometri și face parte din Autostrada Transilvania, și a cărui dată de inaugurare oficială este deja stabilită pentru aproximativ 15 septembrie.
Este posibil ca alegerea constructorului român UMB pentru prima inaugurare să fie fie o coincidență sau o decizie anticipată. Aceasta ar putea fi rezultatul scurtării Lotului UMB prin eliminarea conexiunii cu DJ 200 Ștefănești. Această ajustare determină faptul că într-o primă etapă vor fi deschiși în trafic doar 10-11 kilometri între DN 1 și A3.
,,Nușfalău -Suplacu de Barcău, este finalizat. Probabil că în 2-3 săptămâni se va da în trafic. E o concurență între acel lot și Autostrada A 0 București care vor fi primele finalizate pentru că, cu ocazia acelui lot se va atinge acel prag de 1000 de kilometri de autostradă și drum Expres. Încă nu e clar cine va termina primul” a spus Grindeanu, marți pe șantierul Centurii Zalău.
Deschidere garantată în această toamnă pe Lotul 2 al Autostrăzii A 0 Sud, 11 kilometri între Bragadiru și Jilava, nu însă și pe lotul 1 Glina-Jilava. În funcție de mobilizare, vreme etc. Umbrărescu ar putea deschide 32 de kilometri de Drum Expres pe Lotul 3 Craiova-Pitești, iar Strabag 16 kilometri pe Autostrada Transilvania (Chețani-Câmpia Turzii) și 13 Drum Expres Oradea-A 3 Biharia. De asemenea, WeBuild trebuie să termine 10 kilometri varianta lungă Jijila la Podul Brăila.
Cea mai așteptată autostradă din România a primit undă verde. CNSC a luat o decizie importantă astăzi, 25 august. Consiliul a respins contestația depusă la decizia CNAIR din 19 iulie 2023, informează ziare.com. CNSC a respins astăzi contestația depusă la decizia CNAIR din 19 iulie. La acel moment, Compania Națională de Administrare a desemnat asocierea SA&PE Construct SRL-Spedition UMB SRL-Tehnostrade SRL drept câștigătoare a licitației pentru construirea primului tronson din autostrada A8 Târgu Mureș – Ungheni.
Concret, vorbim despre segmentul între Leghin și Târgu Neamț (capătul montan de pe teritoriul județului Neamț), care are o lungime de 30 de kilometri. Pentru acest segment, firmele controlate de Dorinel Umbrărescu au dispoziție 6 luni pentru proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor.
Alte articole: Umbrărescu a câștigat contractul pentru Autostrada A8. Afaceristul român a învins 4 companii străine