Un brașovean s-a trezit fără 40.000 de euro în contul de Revolut, după ce ANAF i-a pus poprire. În primele nouă luni, peste 11.000 de persoane din Brașov s-au trezit cu poprire pe cont, iar fenomenul continuă să ia amploare în toată țara, mai ales că s-au înteţit controalele din cauza găurii mari de la bugetul de stat.
Citește și: Costuri ascunse Revolut. Taxele despre care puțini dintre clienții acestui serviciu financiar au cunoștință
În vederea recuperării obligatiilor bugetare, prin procedura de executare silită exercitată de către unitățile fiscale, inspectorii ANAF cu atribuții privind colectarea creanțelor identifică veniturile, bunurile și/sau conturile bancare ale contribuabililor cu obligații fiscale restante datorate bugetului consolidat al statului.
În acest sens, la nivelul unităţilor fiscale din judeţul Brașov s-au aplicat, în primele 9 luni ale anului 2023, un număr de 11.487 popriri bancare în suma de 88.046.562 lei la debitorii persoane fizice. În unele cazuri s-au identificat contribuabili care dețin conturi bancare deschise la REVOLUT BANK, instituție bancară cu sediul în Lituania.
Organul de executare silită în procedura de recuperare solicită statului partener european, în cazul REVOLUT BANK, statului lituanian, inființarea popririi asupra disponibilităților bănești. În aceste cazuri, banca din Lituania inființează poprire asupra conturilor deținute de debitori, sumele indisponibilizate fiind virate în conturile indicate de organul fiscal din România .
La nivelul Administrației Județene a Finanțelor Publice Brașov, cel mai semnificativ caz înregistrat, în urma aplicării acestei proceduri, a constat în recuperarea de la un singur debitor persoană fizică a sumei de 40.000 euro.
„Pe piața locală, Revolut a construit și continuă să dezvolte relații de bună colaborare cu autoritățile de reglementare, cu instituțiile statului, cu asociații ale altor părți din ecosistem, în vederea limitării tentativele de fraudă, a evaziunii fiscale și pentru a preveni spălarea de bani. În cazurile semnalate, fiind vorba despre procese care sunt pe rol, nu putem da detalii suplimentare față de informațiile disponibile public din surse oficiale.
Le mulțumim celor peste 3 milioane de clienți din România care ne-au acordat încrederea lor și utilizează serviciile noastre și îi încurajăm să continue să dea dovadă de responsabilitate în utilizarea serviciilor, conform termenilor și condițiilor aplicației. Folosirea conformă a serviciilor noastre și protejarea intereselor legitime ale clienților Revolut sunt teme prioritare pentru noi”, arată departamentul comunicare al companiei Revolut.
Întrebat într-o conferinţă de presă dacă tranzacţiile cu această bancă sunt la fel de bine monitorizate de către stat ca şi celelalte plăţi, fostul șef al ANAF a explicat că „da, cu siguranţă da! Revolutul este o bancă care se supune regulilor bancare. Orice informaţie pe care o solicităm către Revolut ne este pusă la dispoziţie”.
„Este o legendă care spune că, vezi Doamne, dacă ai bani pe carduri emise de Revolut nu poţi să fii urmărit de ANAF sau ele nu intră în sistemul general de plăţi. Ele intră în sistemul general de plăţi şi ele pot fi monitorizate atunci când există riscul de fraudă sau evaziune fiscală”, a mai afirmat la acea vreme Heiuş.
Citește și: Anunțul momentului pentru toți românii care utilizează Revolut