Nestle confirmă creșteri de preț și în 2023. Gigantul alimentar susține că fără o majorare a prețurilor la raft nu va putea acoperi costurile de producție.
Reprezentanții Nestle au anunțat oficial că trebuie să majoreze în continuare prețurile produselor sale alimentare în acest an pentru a compensa costurile de producție mai mari pe care încă nu le-a transferat în totalitate către consumatori. Anunțul a fost făcut de directorul general Mark Schneider pentru un ziar german, conform Reuters.
Creșterile nu vor fi la fel de abrupte ca în 2022, însă „avem de recuperat pe parcursul întregului an”, a declarat Schneider pentru Frankfurter Allgemeine Zeitung, într-un interviu.
Datele pe anul 2022 arată creșteri ale încasărilor
Potrivit datelor statistice, în primele nouă luni ale anului 2022, cel mai mare grup alimentar din lume, care produce batoanele de ciocolată KitKat și Nescafe, a raportat o creștere organică a vânzărilor de 8,5%, din care creșterea prețurilor a reprezentat 7,5 puncte procentuale. În multe economii dezvoltate, inflația a atins cote maxime de mai multe decenii, determinată în mare parte de creșterea prețurilor la alimente și energie, mai notează sursa citată.
Nestlé S.A. este o corporație multinațională elvețiană de procesare a alimentelor și a băuturilor cu sediul în Vevey, Vaud, Elveția. Este cea mai mare companie alimentară publică din lume, măsurată după venituri și alte valori, din 2014.
Te mai poate interesa: Fermierii au dat alerta! Românii mănâncă cereale modificate genetic