Retailerul polonez Zabka, cu peste 10.000 de magazine în țara natală, a intrat oficial și pe piața din România prin inaugurarea primului magazin sub brandul Froo, pe care grupul îl folosește pentru piața locală. Această deschidere, deși „silențioasă” marchează o fază de testare a proceselor și a funcționării magazinului, anticipându-se că va fi deschisă în curând și pentru public, notează Ziarul Financiar.
Sursele citate indică faptul că această primă unitate este localizată în București, în zona Pieței Progresul. Acestea mai arat că retailerul și-a stabilit ca obiectiv deschiderea a trei noi magazine în luna mai și un total de 200 de magazine până la sfârșitul anului 2024.
Grupul polonez de retail a debutat pe piața locală în 2023, când a achiziționat pachetul majoritar în cadrul companiei românești de distribuție DRIM Daniel Distribuție, cu vânzătorul fiind familia Trandafir. În acest interval, tranzacția a primit aprobarea Consiliului Concurenței. Acest acord a reprezentat doar un prim pas pentru retailerul Zabka doar primul pas către intrarea pe piața din România.
Te-ar putea interesa și: O firma românească a bătut palma cu Zabka, gigantul polonez care valorează 3,4 miliarde de euro. La cât se ridică tranzacția
Rețeaua de magazine Zabka a ajuns astăzi aproximativ 10.000 de unități în Polonia. În comparație, întregul sector de retail din România, care include cele nouă rețele de magazine de pe piața locală, abia atinge 4.800 de unități.
Fondată în 1998 de către un antreprenor polonez, compania a urmărit o strategie agresivă de extindere încă de la începuturi, ajungând la 1.700 de magazine până în 2005.
În 2007, afacerea a fost preluată de fondul de investiții Penta Investment, care în România controlează grupul A&D Pharma, inclusiv lanțul de farmacii Dr. Max (fostele rețele Sensiblu și Punkt) și distribuitorul farmaceutic Mediplus. Patru ani mai târziu, în 2011, Penta a vândut afacerea sa de retail din Polonia către Mid Europa Partners, care ulterior a cedat controlul acesteia.
În 2017, controlul asupra acestui retailer a fost preluat de către CVC Capital Partners. Sursele din acea perioadă explicau faptul că tranzacția care a inclus 4.500 de magazine a ajuns la 1,5 miliarde de euro.
Citește și: