Gigantul german beneficiază de preferințele românilor pentru produse de calitate de la branduri renumite, alături de promoții și reduceri semnificative. Potrivit unui studiu realizat de companie, clienții români apreciază mixul de preț și calitate, iar acest lucru a contribuit la succesul rapid al platformei, transmite Ziarul Financiar.
„Este un obiectiv puternic pentru următoarele luni să localizăm mai mult oferta. Avem un program de parteneriat prin care brandurile pot vinde nu doar pe piaţa locală, ci îi putem sfătui şi care sunt pieţele unde ar trebui să se extindă când brandul ar trebui să se internaţionalizeze. Noi numim acest proces internaţionalizare”, a declarat Daniel Roginski, director general în cadrul Zalando pentru regiunea Europei Centrale şi de Est, la o întâlnire cu presa din România.
Zalando oferă o gamă variată de produse, având în ofertă aproximativ un milion de articole de la peste 600 de branduri internaționale, dar și românești, precum Divalo, Ancuța Sarca și Ioana Ciolacu. O noutate importantă pentru brandurile partenere este soluția logistică ZEOS, prin care Zalando centralizează procesul de fulfillment (depozitare, picking, packing și expediere), simplificând astfel logistică pentru companiile care doresc să se extindă pe piața europeană.
„Dacă sunt un brand şi aş vrea să încep să vând în Europa, pot trimite stocul într-un singur depozit Zalando şi apoi Zalando va prelua literalmente totul legat de procesarea comenzilor, de picking, packing, trimiterea către clienţi, retururi, ş.a.m.d. De asemenea, Zalando se va asigura că stocul va fi distribuit corespunzător în Europa astfel încât să se asigure că, spre exemplu, clienţii din Spania vor primi comenzile la timp, Practic, folosim exact aceleaşi soluţii pe care le utilizăm pentru businessul făcut de Zalando, însă le oferim acum şi partenerilor”, a explicat Daniel Roginski.
La nivel european, Zalando are 50 de milioane de clienţi activi (care au comandat cel puţin o dată în ultimele 12 luni) în 25 de pieţe, colaborează cu peste 6.000 de branduri şi vânzări în valoare de 14,6 miliarde de euro în 2023. În al treilea trimestru al acestui an, veniturile companiei, listată la bursa de la Frankfurt încă din 2014, au crescut cu 5,0% până la 2,4 miliarde de euro.
Citeşte şi: România, codașa Europei la reciclare. Provocările care împiedică românii să refolosească materialele
La nivel local, deși datele exacte privind performanțele din ţara noastră nu sunt publicate din motive de conformitate financiară, Daniel Roginski a subliniat că România depășește toate așteptările inițiale, arătând o creștere semnificativă pe piață: „În ceea ce priveşte rezultatele din România, pentru că aş vrea să răspund foarte transparent, performanţa este cu mult peste aşteptările noastre foarte optimiste pe care le-am făcut înainte de a intra pe piaţă, şi nu există nimic ce mi-ar plăcea mai mult decât să împărtăşesc aceste date, cât de mult succes avem. Însă nu putem face asta, avem anumite obligaţii faţă de investitori şi bursă”.