Lucrările pentru Autrostrada Moldovei, A7, sunt în plin avânt, cu primele semne ale realizării proiectului începând să se contureze. Informațiile furnizate de Economedia relevă că Asocierea Pizzarotti-Retter, responsabilă de primul lot al autostrăzii, a atins un grad de 50% de execuție și se află în graficul stabilit, estimându-se finalizarea lucrărilor în noiembrie 2024.
Lotul Ploiești (Dumbrava) – Mizil, cu o lungime de 21 de kilometri, se bucură de un avans semnificativ, datorat condițiilor meteorologice favorabile din ianuarie și februarie, care au permis desfășurarea lucrărilor într-un ritm accelerat. Este remarcabil faptul că acest avans a fost realizat cu o mobilizare impresionantă a forței de muncă, cu 400 de drumari și utilizarea tunurilor de căldură pentru betoane.
„După finalizarea sectoarelor experimentale am initializat in data de 27 februarie așternerea covorului asfaltic permanent pe stratul de bază. Aceasta fiind posibil in condițiile vremii favorabile care permite asternerea la temperatură de peste 10° a stratului suport. Cu o capacitate de producție de min. 2.000t/zi preconizăm finalizarea acestor lucrări la sfârșitul lunii august 2024.
La momentul de față sunt finalizate lucrările la infrastructură in proporție de 94%. Se montează 444 de aparate de reazem produse de partenerul nostru MAURER din München. Astfel se lucrează la pregătirea montajului celor 224 de grinzi din etapa a II-a, care incepe in data de 02 aprilie și se va finaliza in data de 19 aprilie”, a precizat constructorul despre Autostrada Moldovei.
Mministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a comunicat că pentru finalizarea celor 49 de kilometri din Autostrada Moldovei dintre Ploiești (Dumbrava -A3) și Pietroasele/Costești, constructorii Pizzarotti-Retter și Coni-Trace trebuie să atingă un progres de 55% până la sfârșitul lunii martie și respectiv 65% până la finalul lunii aprilie.
Inițial, termenele stabilite pentru aceste loturi erau în aprilie 2024, la 20 de luni de la emiterea ordinului pentru începerea lucrărilor. Totuși, din cauza unor dificultăți întâmpinate, cum ar fi problemele cu pânza de apă freatică și gropile de împrumut, constructorii au beneficiat de o extensie de 5 și 6 luni pentru a finaliza lucrările.
„Pe mine mă interesează următoarele și vorbesc de ambele loturi. Finalul lunii martie trebuie să ajungă la 55 %, finalul lunii aprilie să ajungă la 65 %. Că depășeșc…foarte bine, dar prima bornă importantă pentru noi, finalul lunii martie 65 % pe ambele loturi (n.r 55 %) ca să ne putem respecta termenele asumate.
Vreau să fac o mențiune de bine pentru kilometrii gestionați de CONI pe lotul 2, sunt undeva la 80 % pe ce aveau ei de făcut pe lotul 2, pe kilometrii pe care îi au ei în administrare. Voi veni în fiecare lună pe aceste loturi, în martie, aprilie, vă veți plictisi de mine, voi veni în fiecare lună astfel încât să ne ținem de ce am spus, în octombrie să fie date în trafic”, a adăugat ministrul în ceea ce privește Autostrada Moldovei.
Citește și: Progres pe Autostrada Moldovei A7. CNAIR aprobă studiul de fezabilitate pentru secțiunea Pașcani-Suceava