Este oficial! Poșta Română este interesată să intre în piața RCA, așa cum relatează economica.net. CEO-ul companiei a confirmat pe parcursul zilei de astăzi, la un eveniment de specialitate, că se vor identifica măsuri în acest sens.
CEO-ul Companiei Naționale „Poșta Română” a confirmat că instituția este interesată să intre în piața RCA. Concret, Valentin Ștefan a menționat că urmează să fie identificate mai multe măsuri în această direcție. În discursul lui, reprezentantul a povestit despre colaborarea pe care o are cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în ceea ce privește distribuirea cardurilor de energie.
Valentin Ștefan spune că sarcina a fost o provocare, având în vedere că procedurile nu aveau la bază doar distribuirea voucherelor, ci și colectarea banilor de la milioane de clienți. După stabilirea contractului, CEO-ul și-a dat seama că România se mai confruntă cu o problemă: asigurările RCA. Reprezentantul a precizat că instituția este interesată să intre în acest sector, dar înainte de toate, este necesară modernizarea infrastructurii companiei.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Poșta Română scoate la licitație sute de mașini! Câți bani trebuie să scoți din buzunar pentru un autoturism
„În decembrie, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene ne-a cerut o ofertă pentru un anumit proiect. Sigur că da, am făcut oferta acolo. Am scris nişte date tehnice, ca la sfârşitul anului, în decembrie, mi se pare chiar înainte de Crăciun, să spună bun, vrem să lucrăm cu voi, că aveţi cea mai bună infrastructură, aţi promis cel mai mult, vrem să livrăm prin voi aceste carduri de energie.
O provocare logistică fantastică, care presupune nu doar livrarea unui număr impresionant de trimiteri, dar şi colectarea de bani de la milioane şi milioane de clienţi, unii clienţi noi pe care nu i-am avut până acum. Odată planul făcut pentru o creştere de 10%, ne dăm seama că a venit alt contract pe care trebuie să-l prioritizăm. Acum, că am stabilizat acest contract, mi-am dat seama că statul român ne cere alt lucru.
Avem această problemă a RCA-urilor, ni s-a spus şi, evident, suntem interesaţi, că este totuşi un business, dar trebuie acum să ne gândim cum facem să intrăm în această direcţie. Başca, mai avem şi o nevoie de modernizare a infrastructurii companiei.
Deci, miza Poştei nu este neapărat profitabilitatea companiei în acest moment, deşi evident trebuie să facem bani, să ne plătim salariile şi să mergem mai departe, ci este mai degrabă de a rezolva aceste probleme fundamentale ale României pe de o parte şi, pe de altă parte, modernizarea companiei. Rolul social al Poştei este evident pentru toată lumea”, declară Valentin Ștefan.
Șeful companiei a completat că instituția se află „într-o căutare de perspectivă de identitate” şi a precizat că principala problemă se referă la faptul că „dăm statului peste 100 de milioane de euro în fiecare an şi simţim că nu primim suficient înapoi”. Valentin Ștefan a confirmat că își dorește să vadă o debirocratizare a activității desfășurată de Poșta Română, având în vedere că statul român este singurul la nivel european care are trei companii de curierat care se bat de la egal la egal.
„Noi, la Poşta Română, suntem într-o căutare perspectivă de identitate. Nu prea ştim ce suntem: companie de curierat, servicii financiare, rolul de modernizare a României, dar suntem pe un trend bun. Cred că principala problemă este că dăm statului peste 100 de milioane de euro în fiecare an şi simţim că nu primim suficient înapoi.
Un prim pas pe care aş vrea să-l văd în partea statului, şi spun asta pentru că avem trei instituţii foarte importante alături de noi, este această tendinţă a pasării nevoilor statului către companiile comerciale. Mi-aş fi dorit să văd o debirocratizare a activităţii noastre, o modalitate prin care statul român să-şi ia informaţii necesare şi să rezolve acele probleme fundamentale pe care le are, fără să intervină prea mult în activitatea noastră comercială.
Am mers să discutăm cu marii jucători europeni despre tot ce înseamnă coletărie sau alte tipuri de produse în această direcţie şi am aflat că România, deşi este o piaţă fantastică, avem cel puţin trei companii de curierat. Suntem singura ţară din Europa care avem trei companii care au reuşit să crească intern şi care se bat de la egal la egal cu orice altă companie cel puţin din Uniunea Europeană”, spune reprezentantul.
Citește și: Veste nouă pentru șoferi. CEC Bank va vinde polițe RCA în asociere cu Poșta Română